De RIbes de Freser a Llívia pel Puigmal

Photo ofDe RIbes de Freser a Llívia pel Puigmal Photo ofDe RIbes de Freser a Llívia pel Puigmal Photo ofDe RIbes de Freser a Llívia pel Puigmal

October 12, 2013
October 2013

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ribes de Freser- Rialb- Vilamanya- Collet de les Barraques- Pas dels Lladres- Puigmal- Err- Saillagouse- Llívia

KM (42) Desnivell (1880) Temps (4:09) Km/h (10) Pulsacions (127) IBP (148)
Corriols i trialeres (15%) Pista (55%) Asfalt (30%)

Una ruta només apte pels més atrevits. 21 quilòmetres de pujada sense descans amb uns paratge incomparables. El sostre, 2623 metres d'alçada, implica alguns trams de caminar però sense cap mena de dubte val la pena. Cal tenir un bon nivell físic per afrontar les 3 hores i escaig seguides d'esforç. Tècnicament només precisa atenció a partir dels 2100 metres en els trams que són ciclables. Un repte que algun dia s'ha d'assolir!

RECORREGUT:

Al migdia baixo del tren a Ribes de Freser. Estic a 900 metres d'alçada i la previsió és fregar els 2700. 1800 metres sense deixar de picar cap amunt, 21km al 8% amb quatre trams diferenciats. Primer afrontem una pujada còmde seguint la carretera (3'5km al 3'5%), ideal per escalfar les cames. El cor s'accelera sobtadament quan a Rialp enfilem una empinada pista asfaltada (3'5km al 11%) que passat Vilamanya suavitza.

Entrem a pista de terra un xic trencada però suau (7km al 7%) i vora 1700 metres paro a dinar. El terreny còmode de rodar s'accentúa quan empalmem amb una bonica carretera secundària que dura un parell de quilòmetres. Però de sobte, als 2100 metres d'alçada agafem una trialera molt tècnica i empinada que aventura uns percentatges infernals i uns quants trams de caminada. En total 4km al 14% tot cercant el Puigmal.

Arribem al Pas dels Lladres i ens endinsem a l'estació d'esquí de Puigmal fins a la cota més alta a 2623 metres. Una tímida enfarinada presidia la muntanya però sense ganes de congler-me he baixat les empinades pistes i en un moment m'he plantat a la carretera de Puigmal. He baixata per una pista asfaltada i carretera passant per Saillagouse fins a Llívia.