De Poblet a Castellfollit, pic de l'Àguila i la Pena pel bosc de Poblet

Photo ofDe Poblet a Castellfollit, pic de l'Àguila i la Pena pel bosc de Poblet Photo ofDe Poblet a Castellfollit, pic de l'Àguila i la Pena pel bosc de Poblet

April 28, 2014
February 2010

near L' Espluga de Francolí, Catalunya (España)

[CA] De Poblet a Castellfollit, pic de l'Àguila i la Pena pel bosc de Poblet

Ruta en bicicleta que discorre pel bosc de Poblet, àrea boscosa protegida declarada Paratge Natural d'Interès Nacional l'any 1984. La major part de l'itinerari transcorre per pistes en bon estat i travessa indrets de gran bellesa. El visitant, a més de gaudir dels magnífics boscos de l'entorn, tindrà l'oportunitat de veure belles vistes panoràmiques sobre l'obaga de la serra de Prades, la Conca de Barberà i, en dies clars, fins i tot del Pirineu.
Ruta senyalitzada parcialment.

La ruta comença a l'aparcament del monestir de Poblet. S'hi arriba des de Montblanc, la capital comarcal, prenent a ponent (NO) la carretera N-240 fins a l'Espluga de Francolí i continuant, després, per la T-700 fins a Poblet.

0,00 km (493 m). Entrada al monestir de Poblet. Cal sortir cap al SO per la carretera T-700 en direcció a Prades i, ben aviat (0,35 km, 511 m), desviar-se a la dreta (N) just després de passar la masia de ca l'Assistador. En pocs metres, es pren a l'esquerra (SO) la pista que es troba a continuació en direcció al riu Sec. Més endavant, es deixa un trencall a l'esquerra (S; 0,99 km, 500 m) que torna a la carretera.

1,44 km (501 m). Es creua el riu Sec i se segueix a ponent. S'entra a l'alzinar de la Mata de Riudabella.

2,51 km (527 m). Bifurcació. Es deixa la pista principal i es gira per un trencall de l'esquerra (SO).

2,95 km (543 m). Es desemboca a una pista que ve de Riudabella (mas situat a l'oest): es tomba a l'esquerra (E), es passa pel costat d'una cadena i es continua per la pista que, discorrent entre vinyes, gira al sud 400 metres més enllà (tanca).

4,00 km (555 m). Es travessa la carretera T-700 de Poblet a Prades i, a l'altra banda, se segueix per la pista de la vall de Castellfollit en direcció SE (creu de fusta i senyalització) remuntant pel bosc de Poblet.

6,40 km (673 m). Castellfollit. Antiga granja del monestir de Poblet situada en una vall granítica, boscosa i humida. L'edifici s'utilitza com a centre de repòs. Hi ha també una casa forestal i, als seus voltants, una zona d'esbarjo amb font i taules. Es continua a migdia pista amunt.

7,23 km (705 m). Cruïlla. Cal agafar la pista forestal de l'esquerra (E/NE). Després de creuar un torrent, vénen més de 5 km d'ascensió. Durant tot aquest tram, les vistes són magnífiques i es pot contemplar el contrast entre les zones boscoses per on es progressa i les planes de la Conca de Barberà.

9,90 km (864 m). Bifurcació. Es deixa un desviament a l'esquerra (N) i es prossegueix pujant a llevant per la pista fent suaus ziga-zagues.

10,72 km (906 m). Després de passar un petit abric refugi, que queda a la dreta, s'accedeix a la font del Llop. La pista canvia de direcció i tomba a l'esquerra (N).

12,58 km (999 m). Es passa sota el petit penya-segat del pic de l'Àliga (1.052 m), que queda a la dreta (E). Es gira a la dreta (E) i comença la baixada a Poblet. Tot seguit, es deixa una desviació a la dreta (E), que puja al coll de la Creu de l'Ardit i se situa dalt de la serra de Prades, i es tomba a l'esquerra (NO) per la pista. Just al següent revolt, es deixa un altre trencall a l'esquerra que duu a les Setcases i es continua a llevant.

13,82 km (936 m). Bifurcació. Es deixa un desviament a l'esquerra, que surt en direcció contrària (SO) i acaba desembocant a la pista principal que se segueix uns quilòmetres més endavant, i es continua recte (E). Es passa pel costat de la font del Boixet (14,20 km, 928 m) i es prossegueix davallant per l'obaga.

14,62 km (909 m). Bifurcació en un revolt molt tancat a l'esquerra (O). Recte cap endavant (E) surt una desviació que mena a la font del Deport i al trencall senyalitzat que ascendeix -a peu- al mirador de la Pena, situat a 978 m d'altitud (1,15 km anar i tornar; val la pena de pujar-hi). Es prossegueix descendint a mà esquerra per la pista (O/SO). Es fan tres ziga-zagues; al començament de la segona, es deixa a la dreta l'accés al xalet forestal de la Pena. Més avall, hi ha una petita cascada a la dreta.

15,64 km (840 m). Pou de gel de la Pena, situat a la dreta del recorregut. Cal vorejar-lo i seguir baixant sempre per la pista principal.

17,43 km (685 m). Bifurcació. Es deixa un desviament que remunta a l'esquerra. Ja al fons de la vall, es deixa a la dreta el mas dels Noguers i se surt a la carretera.

19,45 km (523 m). Carretera TV-7007 entre les Masies i Poblet. 100 metres a la dreta hi ha el punt d'informació del Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet. Es continua a l'esquerra (NO).

20,27 km (493 m). Entrada al recinte murallat de Poblet, punt de partida i final del recorregut.

[ES] De Poblet a Castellfollit, pico de L'Àguila y la Pena por el bosque de Poblet

Ruta en bicicleta que discurre por el bosque de Poblet, área boscosa protegida declarada Paraje Natural de Interés Nacional en 1984. La mayor parte del itinerario transcurre por pistas en buen estado y atraviesa lugares de gran belleza. El visitante, además de disfrutar de los magníficos bosques del entorno, tendrá la oportunidad de ver bellas vistas panorámicas sobre la umbría de la sierra de Prades, la Conca de Barberà y, en días claros, hasta del Pirineo.
Ruta señalizada parcialmente.

La ruta comienza en el aparcamiento del monasterio de Poblet, adonde se llega desde Montblanc, la capital comarcal, tomando a poniente (NO) la carretera N-240 hasta L'Espluga de Francolí y continuando luego por la T-700 hasta Poblet.

0,00 km (493 m). Entrada al monasterio de Poblet. Hay que salir hacia el SO por la carretera T-700 en dirección a Prades y, muy pronto (0,35 km, 511 m), desviarse a la derecha (N) justo después de pasar la masía de Ca l'Assistador. En pocos metros, se toma a la izquierda (SO) la pista que se encuentra a continuación en dirección al río Sec. Más adelante, se deja un desvío a la izquierda (S; 0,99 km, 500 m) que vuelve a la carretera.

1,44 km (501 m). Se cruza el río Sec y se sigue a poniente. Se entra en el encinar de la Mata de Riudabella.

2,51 km (527 m). Bifurcación. Se deja la pista principal y se gira por un desvío de la izquierda (SO).

2,95 km (543 m). Se desemboca en una pista que viene de Riudabella (masía situada al oeste): se gira a la izquierda (E), se pasa junto a una cadena y se continúa por la pista que, discurriendo entre viñedos, gira al sur 400 metros más allá (valla).

4,00 km (555 m). Se cruza la carretera T-700 de Poblet a Prades y, al otro lado, se sigue por la pista del valle de Castellfollit en dirección SE (cruz de madera y señalización) remontando por el bosque de Poblet.

6,40 km (673 m). Castellfollit. Antigua granja del monasterio de Poblet situada en un valle granítico, boscoso y húmedo. El edificio se utiliza como centro de reposo. Hay también una casa forestal y, en sus alrededores, una zona de recreo con fuente y mesas. Se continúa subiendo a mediodía por la pista.

7,23 km (705 m). Cruce. Hay que coger la pista forestal de la izquierda (E/NE). Después de cruzar un torrente, vienen más de 5 km de ascensión. Durante todo este tramo, las vistas son magníficas y se puede contemplar el contraste entre las zonas boscosas por donde se progresa y las llanuras de la Conca de Barberà.

9,90 km (864 m). Bifurcación. Se deja un desvío a la izquierda (N) y se prosigue subiendo hacia levante por la pista haciendo suaves zigzags.

10,72 km (906 m). Tras pasar un pequeño abrigo refugio, que queda a la derecha, se accede a la fuente del Llop. La pista cambia de dirección y gira a la izquierda (N).

12,58 km (999 m). Se pasa bajo el pequeño risco del pico de L'Àguila (1.052 m), que queda a la derecha (E). Se gira a la derecha (E) y comienza la bajada hacia Poblet. A continuación, se deja un desvío a la derecha (E), que asciende al collado de la Creu de l'Ardit y se sitúa arriba de la sierra de Prades, y se gira a la izquierda (NO) por la pista. Justo en la siguiente curva, se deja otro desvío a la izquierda que lleva a Les Setcases y se continúa a levante.

13,82 km (936 m). Bifurcación. Se deja un desvío a la izquierda, que sale en dirección contraria (SO) y termina desembocando en la pista principal que se sigue unos kilómetros más adelante, y se continúa recto (E). Se pasa junto a la fuente del Boixet (14,20 km, 928 m) y se prosigue descendiendo por la umbría.

14,62 km (909 m). Bifurcación en una curva muy cerrada a la izquierda (O). Recto hacia adelante (E) sale un desvío que conduce a la fuente del Deport y al desvío señalizado que asciende -a pie- al mirador de la Pena, situado a 978 m de altitud (1,15 km ida y vuelta; vale la pena subir). Se prosigue descendiendo a mano izquierda por la pista (O/SO). Se hacen tres zigzags; al comienzo del segundo, se deja a la derecha el acceso al chalet forestal de la Pena. Más abajo, hay una pequeña cascada a la derecha.

15,64 km (840 m). Pozo de hielo de la Pena, situado a la derecha del recorrido. Hay que rodearlo y seguir bajando siempre por la pista principal.

17,43 km (685 m). Bifurcación. Se deja un desvío que remonta a la izquierda. Ya en el fondo del valle, se deja a la derecha la masía de Els Noguers y se sale a la carretera.

19,45 km (523 m). Carretera TV-7007 entre Les Masies y Poblet. 100 metros a la derecha está el punto de información del Paraje Natural de Interés Nacional de Poblet. Se continúa a la izquierda (NO).

20,27 km (493 m). Entrada al recinto amurallado de Poblet, punto de partida y final del recorrido.

Castellfollit

Poblet

Cascada

• salquezar Jul 27, 2019

Fantàstica i assequible ruta extreta de la col·lecció del Palau Robert de la Generalitat. Tota ciclable, discorre per pistes amples en molt bon estat i amb un desnivell suau i constant. El paissatge, tot endintsant-se en els boscos de Poblet, és espectacular a més de proporcionar una bona ombra a l'estiu. Possibilitat de carregar aigua a la part de dalt, a la font dels Boxiets, a peu de pista.