De Monistrol de Montserrat a can Tovella

40 minutes
April 28, 2014
July 2008

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

[CA] De Monistrol de Montserrat a can Tovella

Planer i agradable itinerari que voreja un tram especialment bonic i plàcid del riu Llobregat sota la mirada imponent del massís de Montserrat, que contemplem tota l'estona elevat a ponent. El recorregut discorre entre camps de conreu i clapes de bosc fins a can Tovella, masia de grans dimensions situada als peus del cim del Pla de les Bruixes.
Ruta senyalitzada parcialment.

El punt d'inici està situat al carrer del Pla de Monistrol de Montserrat, en un punt on hi ha un petit passeig i on arriba el carrer Salvador Espriu (que baixa de l'estació). Per accedir-hi, cal prendre la carretera C-55 entre Martorell i Manresa fins al punt quilomètric 14, on hi ha Monistrol de Montserrat, i seguir a llevant per la BP-1121 travessant el riu Llobregat per un llarg pont. Un cop a l'altre cantó, s'ha d'agafar el primer carrer que surt a la dreta (S) del revolt de la carretera: és el carrer del Pla, que s'eixampla just després de l'encreuament amb el de Salvador Espriu, que puja per l'esquerra, esdevenint un petit passeig on es pot estacionar el cotxe. També s'hi pot arribar amb els FFCC de la Generalitat de Catalunya (tren R5 de la línia Llobregat-Anoia). En aquest cas, cal davallar uns metres pel carrer de Pau Casals, que també duu al passeig.

0,00 km (144 m). Monistrol de Montserrat. A la part baixa del petit passeig, des d'on hi ha una bona panoràmica de Montserrat i un plafó interpretatiu, es pren a migdia un carrer cimentat. De seguida es continua per una pista de l'esquerra que, amb un parell de marrades i força pendent, descendeix a una altra que voreja per l'esquerra el riu Llobregat.

0,16 km (119 m). Pista vora el Llobregat. Cal seguir-la planejant a l'esquerra (SE).

1,49 km (124 m). Es passa pel costat de la depuradora de Monistrol. Una mica més endavant (km 2,58, 115 m), i sempre en direcció S, es passa per sota del pont que porta a l'estació de l'aeri de Montserrat i s'entra en un petit bosc. Més enllà, es discorre entre camps de fruiters i vinyes.

4,77 km (117 m). Davant d'uns camps, es deixa una petita desviació a la dreta i aviat s'arriba a una bifurcació.

5,01 km (114 m). Bifurcació. Es deixa la pista principal i, canviant totalment el sentit de la marxa, s'agafa una altra que remunta a l'esquerra (cap a l'est i tot seguit al nord), creua la via del tren per sobre d'un túnel i, després d'una curta però forta pujada, accedeix a can Tovella.

5,40 km (158 m). Can Tovella. Per tornar a Monistrol de Montserrat, es desfà el camí.

10,81 km (144 m). Monistrol de Montserrat, punt d'inici i final de l'itinerari.

[ES] De Monistrol de Montserrat a Can Tovella

Llano y agradable itinerario que bordea un tramo especialmente bonito y apacible del río Llobregat bajo la mirada imponente del macizo de Montserrat, que contemplamos en todo momento elevado a poniente. El recorrido discurre entre campos de cultivo y pequeños bosques hasta Can Tovella, masía de grandes dimensiones situada a los pies de la cima del Pla de les Bruixes.
Ruta señalizada parcialmente.

El punto de inicio está situado en la calle del Pla de Monistrol de Montserrat, en un punto donde hay un pequeño paseo y donde llega la calle Salvador Espriu (que baja de la estación). Para acceder a este lugar, hay que tomar la carretera C-55 entre Martorell y Manresa hasta el punto kilométrico 14, donde se encuentra Monistrol de Montserrat, y seguir a levante por la BP-1121 atravesando el río Llobregat por un largo puente. Una vez en el otro lado, hay que tomar la primera calle que sale a la derecha (S) de la curva de la carretera: es la calle del Pla, que se ensancha justo después del cruce con la de Salvador Espriu, que sube por la izquierda, convirtiéndose en un pequeño paseo donde se puede estacionar el coche. También se puede llegar con los FFCC de la Generalitat de Catalunya (tren R5 de la línea Llobregat-Anoia). En este caso, hay que bajar unos metros por la calle de Pau Casals, que también lleva el paseo.

0,00 km (144 m). Monistrol de Montserrat. En la parte baja del pequeño paseo, desde donde hay una buena panorámica de Montserrat y un panel interpretativo, se toma a mediodía una calle de cemento. Enseguida se continúa por una pista de la izquierda que, haciendo un par de zigzags, desciende a otra que bordea por la izquierda el río Llobregat.

0,16 km (119 m). Pista junto al Llobregat. Hay que seguirla llaneando a la izquierda (SE).

1,49 km (124 m). Se pasa junto a la depuradora de Monistrol. Un poco más adelante (km 2,58, 115 m), y siempre en dirección S, se pasa por debajo del puente que lleva a la estación del teleférico de Montserrat y se entra en un pequeño bosque. Más allá, se discurre entre campos de frutales y viñas.

4,77 km (117 m). Delante de unos campos, se deja una pequeña desviación a la derecha y pronto se llega a una bifurcación.

5,01 km (114 m). Bifurcación. Se deja la pista principal y, cambiando totalmente el sentido de la marcha, se toma otra que remonta a la izquierda (hacia el este y luego al norte), cruza la vía del tren por encima de un túnel y, después de una corta pero fuerte subida, accede a Can Tovella.

5,40 km (158 m). Can Tovella. Para volver a Monistrol de Montserrat, se deshace el camino.

10,81 km (144 m). Monistrol de Montserrat, punto de inicio y final del itinerario.

[EN] From Monistrol de Montserrat to Can Tovella

This is a short, pleasant itinerary that takes you along a particularly charming and peaceful part of the River Llobregat under the impressive gaze of Montserrat. You can also enjoy a visit to Monistrol de Montserrat.