De la Llacuna a Sant Magí de la Brufaganya

Photo ofDe la Llacuna a Sant Magí de la Brufaganya Photo ofDe la Llacuna a Sant Magí de la Brufaganya Photo ofDe la Llacuna a Sant Magí de la Brufaganya

September 1, 2013
August 2013

near La Llacuna, Catalunya (España)

2013.08.11

Volta no excessivament exigent, que transcorre per pista forestal fins al seu tram final, als Segarresos (Santa Maria de Miralles), en què es pren la C-37 i posterioment la carretera de la Llacuna. L'objectiu, Sant Magí, val la pena per l'entorn i la font.

Sortida de la Llacuna cap a la Creu del Pla i descens cap a la Múnia. Ascens cap a les escoles de Miralles i el cementiri, prenent la pista que queda a l'esquerra. Direcció cap a les Colomines, sense arribar-hi, ja que abans s'ha de creuar la carretera. Aquí el camí esdevé costerut, des de cal Cià fins al collet dels Capellans. Prosseguint la pista del collet, s'arriba al santuari de Sant Magí.

Baixant per la pista s'arriba a la font de Sant Magí, on hi abunden les alzines sureres. Se segueix la pista i es travessen dos masos, sempre en direcció als Segarresos. Allà, arribats a la C-37, es pren la carretera, ja de tornada.

COLLET DELS APOSTOLS

FONTS DE SANT MAGÍ

Davallem fins la capella de les Fonts que, també segons la tradició, féu brollar Sant Magí per calmar la set dels seus perseguidors, els soldats romans. Hi ha quatre dolls d’aigua molt fluixa que “no cou ni mol”, però considerada en el seu temps com miraculosa i que ragen sota uns grans porxos. És un lloc gemat, encatifat de verdor, abans protegit per fermes pollancres i ara només vigilat per exemplars relictes de colossals i feixucs roures. El tercer diumenge de setembre s'hi realitza l'Aplec