De la Llacuna a la Fou de Tous per la Creu de Ferro

Photo ofDe la Llacuna a la Fou de Tous per la Creu de Ferro Photo ofDe la Llacuna a la Fou de Tous per la Creu de Ferro Photo ofDe la Llacuna a la Fou de Tous per la Creu de Ferro

August 3, 2014
August 2014

near La Llacuna, Catalunya (España)

03.08.2014

De la Llacuna a la Fou de Tous per la Creu de Ferro

Ruta fins a la Fou de Tous, un dels indrets més interessants de l'Anoia. No és una ruta exigent, però té pujadates sorpresa i molts canvis de ritme, que la fan trenca-cames. Les pluges intenses d'ahir han deixat els camins plens de fang i, junt amb una punxada, m'han enredat una mica la ruta. He editat el track amb el GPSPrune per a evitar algunes enredades del camí. Es travessen la Llacuna, Santa Maria de Miralles, Sant Martí de Tous i Orpí.

Sortida de la Llacuna en direcció al coll de la Creu, per la BP-2121, tot descendint fins a la Plana de l'Apotecari i la Múnia fins a Santa Maria de Miralles. Es puja des de Sant Romà fins al cementiri, tot travessant la C-37 i s'agafa el camí ample que travessa diversos massos fins a enllaçar amb el camí troncal del GR-7, que se segueix fins al trencall que puja el coll de la Creu de Ferro. Des d'adalt, s'agafa la pista ample que baixa fins a l'Aubareda. Des d'allà, es travessa la riera i es va a buscar el corriol que porta fins a la Fou i la cova del Diable. Les pluges l'han deixat força malament.

Un cop vista la Fou, el camí s'endisa pel Bosc de Gramenet fins al mas Amigó (compte amb l'ascens, que no avisa!) i es baixa cap a la C-37, tot travessant-la per a anar a buscar el camí de les Feixes, que uneix Miralles amb Montbui. Es travessa la BV-2131 pel coll de la Portella i es va a buscar el camí d'anada, darrera de Sant Romà, i el Coll de la Creu.