Photo ofDe Gavà al Massís de GARRAF: pujada al Puig d'Agulles i la Morella pel Purgatori. Baixada a Port Ginesta pel GR-92 Photo ofDe Gavà al Massís de GARRAF: pujada al Puig d'Agulles i la Morella pel Purgatori. Baixada a Port Ginesta pel GR-92 Photo ofDe Gavà al Massís de GARRAF: pujada al Puig d'Agulles i la Morella pel Purgatori. Baixada a Port Ginesta pel GR-92

-58 ft
January 18, 2021
January 2021

near Gavà, Catalunya (España)

Dura sortida BTT que no acumula gaire desnivell però que ens obliga a superar trams de fortíssim pendent i transita per camins i corriols en molt mal estat. El recorregut segueix sempre que es possible el GR-92, camí del Mediterrani.

L'interès de la sortida radica justament en els corriols pels que transita i l'espectacularitat de les vistes, tant des dels dos cims principals com les dels penya-segats i les canteres de bora el mar.

Sortim de Gavà i des de la Sentiu fem la pujada del Purgatori a la Creu de la Clota, aquí girem a l'esquerra i pugem al Pic d'Agulles, a dalt girem a la dreta i ens encarem a la Morella.
El nostre segon objectiu es veu a prop, però que no us enganyi, encara resten unes sifonades de les "d'agafar-se els matxos".

La primera baixada ens porta al coll Sostrell i comencem a pujar en direcció a la Morella, però atenció que hem de deixar el GR-92 només pujats 50 metres de pista i girar a la dreta pel camí de manteniment de les línies d'alta tensió que hi ha al vessant nord de la Morella. El camí està fet malbé, ple de rocs i graons a la part mes vertical.

Arribats a la torre elèctrica més alta tornem a baixar per anar a buscar el camí que bé del Fondo de la Tronera, l'agafem a l'esquerra, baixem una mica més i trobem una altra pujada infernal amb pedra solta. Un altre collet i nova pujada a l'esquerra fins a La Morella (si voleu fer el cim cal caminar 5 minutets fins al vèrtex).

A la Morella s'acaba el patiment i comencem a baixar seguint les marques del GR-92. Al Pla de Querol passem la barrera i girem a l'esquerra per carretera en direcció Castelldefels. Passem el centre de visitants "La Pleta" del Parc del Garraf i atenció que 300 metres mes endavant en un revolt l'esquerres, hem de deixar la carretera i seguir el GR-92 per una pista que surt cap a la dreta.

La pista porta a unes antenes de telecomunicacions amb vistes espectaculars, fem una foto del Delta del Llobregat i retrocedim per agafar el corriol que ens baixarà a Port Ginesta, trialera maquíssima "tram estrella del recorregut". Es pot acabar la baixada al poble de Garraf, però nosaltres vam deixar el GR-92 una mica abans del final i vam girar a l'esquerra per acabar a Port Ginesta. Atenció en creuar la carretera C-31.