De Celrà al banc gegant de Sant Jordi Desvalls

Photo ofDe Celrà al banc gegant de Sant Jordi Desvalls Photo ofDe Celrà al banc gegant de Sant Jordi Desvalls Photo ofDe Celrà al banc gegant de Sant Jordi Desvalls

2097
July 27, 2022
July 2022

near Celrà, Catalunya (España)

El 28 d'abril de 2022 es va instal·lar un banc gegant molt a prop de Sant Jordi Desvalls, que forma part del Big Bench Community Project. Així que tocava anar-lo a visitar i ha servit d'excusa per fer una bona ruta amb btt. El punt de sortida és a Celrà, on hi ha espai per deixar el cotxe al costat de l'estació o bé arribar-hi amb tren.

Se surt del poble pel carrer de l'Areny, que de seguida porta fins al polígon industrial, aquí, un camí al costat de la carretera evita anar entremig de camions i aviat s'instrodueix en una zona de vivers. El camí arriba a un camí asfaltat que es pren a l'esquerra i es continua fins a l'altura d'una casa, on es gira la dreta i per aquest camí s'arriba ben ràpid a Bordils, d'on se'n surt pel carrer de la Creu, que passa pel costat d'un rentador.

El camí de nou s'interna en una zona de vivers i de plantacions de boscos de rivera. El camí va donant voltes fins que arriba a Sant Joan de Mollet, es travessa, es va a l'antiga carretera i ben aviat es gira a l'esquerra. Per un camí agradable s'arriba de seguida al nucli antic de Flaçà, un gran desconegut. Es travessa i es va cap al cementir. Després de fer una mica de volta s'arriba al passallís de Sobrànigues.

Es travessa el Ter, es fa una mica de pujada i s'entra al poblet de Sobrànigues, es passa per sota del pont del ferrocarril i a l'altre costat caldrà rodar una bona estona en paral·lel a la via. Després de passar per uns camps, s'arriba al veïnat del Mas Masó, es travessa la carretera GI-633 per sobre i per una carretera s'arriba a Diana.

De Diana se'n surt pel carrer de la Riera i es fa un bonic camí entre camps i una mica de pujada, fins a un lloc anomenat els quatre camins, aquí cal girar a l'esquerra per una carretera sempre favorable i anar baixant cap a Sant Jordi Desvalls. Més o menys a mig camí s'hi troba el banc gegant, l'objectiu de la jornada. Es veu des de la carretera i s'hi pot arribar sense problemes.

S'arriba a Sant Jordi, es travessa i se'n surt per la rotonda de l'entrada, on cal agafar un camí que apareix a l'esquerra. Aquest, de molt bon fer, porta primer a Raset, on hi ha la bonica església de Sant Cristòfol, i després a Cervià de Ter, que cal travessar. Gràcies a uns senyals amb les indicacions del Camí de Sant Jaume és molt fàcil i també sortir-ne, de nou, cal travessar la GI-633 i endinsar-se en boscos de rivera.

Aviat apareix un passallís d'ús privat que permet superar el Ter. Després, tot de camins i voltetes que porten fins a l'alzina reclamadora de la Cànova. I de seguida al polvorí de l'antic camp d'aviació republicà de Celrà. Després, de nou, tot de camins i voltetes que porten, primer a un mirador al costat del Ter i després al Pou de la Nòria, una torre d'aigua.

Des d'aquest darrer punt, de seguida s'arriba al polígon de Celrà, cal anar a buscar el carrer de l'Areny, de nou per un camí lateral que evita la carretera, i quan es troba, desfer el camí que s'ha fet per arribar fins aquí al principi de la ruta.

És una ruta poc exigent, llarga, però sense cap dificultat de desnivell ni física, ideal per fer també amb gràvel o bicicleta elèctrica. Amb tot, la llargada, gairebé 38 quilòmetres, fan que la consideri moderada. On sí que hi pot haver problemes és amb l'orientació, ja que no hi ha rètols indicadors de la ruta i abuden moltíssim els camins, per tant, és altament reconamable fer-la amb track.