De Cardedeu a Corró d'Amunt i Marata

April 28, 2014
July 2008

•   4.7 1 review

near Cardedeu, Catalunya (España)

[CA] De Cardedeu a Corró d'Amunt i Marata

L'itinerari discorre per boscos i conreus d'un verd intens entre Cardedeu i Corró d'Amunt a redós del Montseny. A Marata, es pot contemplar l'església romànica de Santa Coloma. Trajecte senzill, tot i que amb un xic d'acumulació de desnivell a base de baixar i remuntar petites valls i rierols.
Ruta senyalitzada parcialment.

Se surt del Parc dels Pinetons de Cardedeu. Per accedir-hi, cal prendre la carretera C-251 fins al km 6,5, entre Llinars del Vallès i Granollers. En aquest punt, on la riera de Vallfornès creua la C-251, cal trencar cap al N pel carrer de la Riera, que discorre per la riba est, fins a una esplanada al costat d'unes pistes de tennis, on es pot deixar el cotxe. També es pot arribar a Cardedeu amb tren (RENFE).

0,00 km (196 m). Parc dels Pinetons de Cardedeu. Se segueix la riera en direcció NE, es passa una tanca i es continua pel passeig de la Riera recte amunt.

0,37 km (203 m). Es passa per una illa enjardinada, es deixa un pont a l'esquerra (O) i se segueix vorejant la riera ara pel passeig de la Font dels Oms.

0,91 km (214 m). S'arriba al carrer de Sant Hilari, que es pren a l'esquerra (O) i es creua la riera per un pont.

1,12 km (228 m). Cruïlla a can Coma, al llom de la carena. Es gira a la dreta i es continua per la pista principal cap al N (rètols de can Cabeça); més tard es tornarà pel desviament de l'esquerra (O). Es prossegueix sempre recte (N) deixant diversos trencalls.

3,39 km (303 m). Es deixa a la dreta (E/NE) un desviament que duu a l'ermita de Sant Hilari en poc més de 200 m.

4,03 km (338 m). Després de deixar un ample trencall a la dreta, s'accedeix a una cruïlla múltiple. Es deixen dues pistes a la dreta i una a l'esquerra i es continua recte en direcció O i de baixada per la pista principal tot deixant alguna desviació secundària poc marcada.

5,44 km (277 m). Un cop travessat el fons de la vall, per on discorre el torrent de Can Suquet, es deixa una pista a l'esquerra que el ressegueix i se surt a una d'asfaltada de la urbanització Can Suquet: cal prendre-la a l'esquerra (SO).

5,88 km (272 m). S'és al petit nucli de Corró d'Amunt. Es creua la carretera BV-5151 i s'agafa el camí que continua en la mateixa direcció per l'altra banda (O).

6,16 km (277 m). Es passa vora can Blanxart (a l'esquerra; S), es deixa un trencall a la dreta (N) i, de seguida, davant d'una clapa de bosc, se'n deixa un altre a l'esquerra i se segueix per la dreta (NO). Pocs metres més endavant, hi ha una bifurcació: es gira a l'esquerra (NO).

6,94 km (284 m). Es passa per l'esquerra de can Borra deixant una pista a la dreta i es davalla fins al torrent per pujar tot seguit per l'altra banda fins a desembocar a una pista que ve de Samalús.

7,22 km (289 m). Pista. Cal prendre-la a l'esquerra (SO) seguint per la carena en suau baixada.

8,76 km (256 m). Bifurcació. Després d'haver deixat enrere el bosc, cal girar a l'esquerra (E) per un desviament amb dos xiprers a l'inici. De seguida es passa pel costat de can Grau Gros i es descendeix al fons de la vall. Es travessa el torrent de Can Rovira del Villar i se surt a una pista, davant d'una clariana del bosc, que se segueix a la dreta (S) en pujada.

9,73 km (261 m). S'acaba l'ascensió i se surt a una pista, que s'agafa a la dreta (O). Es continua per la pista principal fins a la carretera, al costat d'un camp de futbol.

10,98 km (226 m). Carretera Llerona-Marata. Cal seguir-la a l'esquerra (E) deixant Llerona darrere (SO).

12,94 km (234 m). Es continua per la carretera fins que, després de creuar la riera de Carbonell i ascendir fortament uns metres, s'arriba a Marata, on es pot contemplar la bella església romànica de Santa Coloma. Es continua per la carretera.

13,89 km (205 m). Després d'un descens amb una llarga recta, es deixa la carretera per agafar una pista de l'esquerra (NE) que discorre entremig de les granges del Foguerar i de cal Músic. Havent passat cal Músic, es deixa un trencall a l'esquerra i es continua pujant.

14,50 km (234 m). Bifurcació. Feta l'ascensió, es tomba a l'esquerra per seguir cap al N pel llom de la carena deixant dos desviacions a la dreta: una al S i, poc més endavant, una altra al SE.

15,70 km (260 m). Per la pista principal, després de dos revolts -un a la dreta i un atre a l'esquerra-, es trenca a la dreta per un desviament que baixa perpendicularment a llevant per remuntar posteriorment per l'altra carena.

16,63 km (232 m). Es deixen trencalls secundaris fins que s'arriba dalt del llom de la carena, on hi ha una cruïlla. Es deixa una pista a l'esquerra, una esplanada amb altres pistes a la dreta i es davalla cap al NE travessant l'última vall abans de Cardedeu.

17,26 km (227 m). Després de pujar per la pista, que es converteix en l'avinguda de Marata, es torna a la cruïlla situada a can Coma, per on s'ha passat a l'anada (al km 1,12). Des d'aquí, cal desfer el camí.

18,40 km (196 m). Parc dels Pinetons de Cardedeu, punt de partida i final del recorregut.

[ES] De Cardedeu a Corró d'Amunt y Marata

El itinerario discurre por bosques y cultivos de un verde intenso entre Cardedeu y Corró d'Amunt al abrigo del Montseny. En Marata, se puede contemplar la iglesia románica de Santa Coloma. Trayecto sencillo, aunque con una cierta acumulación de desnivel a base de bajar y remontar pequeños valles y arroyos.
Ruta señalizada parcialmente.

Se sale del Parc dels Pinetons de Cardedeu. Para acceder a este lugar, hay que tomar la carretera C-251 hasta el km 6,5, entre Cardedeu y Granollers. En este punto, donde el arroyo de Vallfornès cruza la C-251, hay que desviarse hacia el N por la calle de la Riera, que discurre por la orilla este, hasta una explanada junto a unas pistas de tenis, donde se puede dejar el coche. También se puede llegar a Cardedeu en tren (RENFE).

0,00 km (196 m). Parc dels Pinetons de Cardedeu. Se sigue el arroyo en dirección NE, se pasa una valla y se continúa por el paseo de la Riera recto hacia arriba.

0,37 km (203 m). Se pasa por una isla ajardinada, se deja un puente a la izquierda (O) y se sigue bordeando el arroyo ahora por el paseo de la Font dels Oms.

0,91 km (214 m). Se llega a la calle de Sant Hilari, que se toma a la izquierda (O) y se cruza el arroyo por un puente.

1,12 km (228 m). Cruce en Can Coma, en el lomo del cordal. Se gira a la derecha y se continúa por la pista principal hacia el N (rótulos de Can Cabeça); más tarde se volverá por el desvío de la izquierda (O). Se prosigue siempre recto (N) dejando varios desvíos.

3,39 km (303 m). Se deja a la derecha (E/NE) un camino que lleva a la ermita de Sant Hilari en poco más de 200 m.

4,03 km (338 m). Después de dejar un ancho desvío a la derecha, se accede a un cruce múltiple. Se dejan dos pistas a la derecha y una a la izquierda y se sigue recto en dirección O y de bajada por la pista principal dejando alguna desviación secundaria poco marcada.

5,44 km (277 m). Una vez atravesado el fondo del valle, por donde discurre el torrente de Can Suquet, se deja una pista a la izquierda que lo sigue y se sale a otra, asfaltada, de la urbanización Can Suquet: hay que tomarla a la izquierda (SO).

5,88 km (272 m). Se llega al pequeño núcleo de Corró d'Amunt. Se cruza la carretera BV-5151 y se toma el camino que sigue en la misma dirección por el otro lado (O).

6,16 km (277 m). Se pasa junto a Can Blanxart (a la izquierda; S), se deja un desvío a la derecha (N) y, enseguida, ante una mancha de bosque, se deja otro a la izquierda y se sigue por la derecha (NO). Unos pocos metros más adelante, hay una bifurcación: se gira a la izquierda (NO).

6,94 km (284 m). Se pasa por la izquierda de Can Borra dejando una pista a la derecha y se baja hasta el torrente para subir a continuación por el otro lado hasta desembocar en una pista que viene de Samalús.

7,22 km (289 m). Pista. Hay que tomarla a la izquierda (SO) siguiendo por el cordal en suave bajada.

8,76 km (256 m). Bifurcación. Después de haber dejado atrás el bosque, hay que girar a la izquierda (E) por un desvío con dos cipreses al inicio. Enseguida se pasa junto a Can Grau Gros y se desciende al fondo del valle. Se cruza el torrente de Can Rovira del Villar y se sale a una pista, frente a un claro del bosque, que se sigue a la derecha (S) en subida.

9,73 km (261 m). Se acaba la ascensión y se sale a una pista, que se toma a la derecha (O). Se continúa por la pista principal hasta la carretera, junto a un campo de fútbol.

10,98 km (226 m). Carretera Llerona-Marata. Hay que seguir a la izquierda (E) dejando Llerona detrás (SO).

12,94 km (234 m). Se continúa por la carretera hasta que, tras cruzar el arroyo de Carbonell y ascender fuertemente unos metros, se llega a Marata, donde se puede contemplar la bella iglesia románica de Santa Coloma. Se continúa por la carretera.

13,89 km (205 m). Después de un descenso con una larga recta, se deja la carretera para tomar una pista de la izquierda (NE) que discurre entre las granjas del Foguerar y de Cal Músic. Habiendo pasado Cal Músic, se deja un desvío a la izquierda y se continúa subiendo.

14,50 km (234 m). Bifurcación. Hecha la ascensión, se gira a la izquierda para seguir hacia el N por el lomo del cordal dejando dos desviaciones a la derecha: una al S y, un poco más adelante, otra al SE.

15,70 km (260 m). Por la pista principal, después de dos curvas -una a la derecha y otra a la izquierda-, se gira a la derecha por un desvío que baja perpendicularmente a levante para remontar posteriormente por el otro cordal.

16,63 km (232 m). Se dejan desvíos secundarios hasta llegar arriba del lomo del cordal, donde hay un cruce. Se deja una pista a la izquierda, una explanada con otras pistas a la derecha y se baja hacia el NE atravesando el último valle antes de Cardedeu.

17,26 km (227 m). Después de subir por la pista, que se convierte en la avenida de Marata, se vuelve al cruce situado junto a Can Coma, por donde se ha pasado en la ida (en el km 1,12). Desde aquí, hay que deshacer el camino.

18,40 km (196 m). Parc dels Pinetons de Cardedeu, punto de partida y final del recorrido.

Santa Maria de Marata

• Photo of DavidSagarra
    DavidSagarra Nov 20, 2016

Bona ruta. Gràcies per penjar-la!

• Photo of isidoro caceres herrera
    isidoro caceres herrera Feb 25, 2018

Muy bonita y entre campos. Paisajes muy hermosos. Algo de subida.