De Balenyà a Aiguafreda, pel Pla de la Calma

Photo ofDe Balenyà a Aiguafreda, pel Pla de la Calma Photo ofDe Balenyà a Aiguafreda, pel Pla de la Calma Photo ofDe Balenyà a Aiguafreda, pel Pla de la Calma

January 13, 2024
January 2024

near Sant Miquel de Balenyà, Catalunya (España)

Volta feta el 12 gener 2024, molt maca, que surt de l'estació de Balenyà-Tona-Seva i acaba a l'estació de Sant Martí de Centelles, a Aiguafreda, on tornem amb tren al punt d'origen.

Sortim, amb una bona boira, de Sant Miquel de Balenyà pel Camí de Sant Jaume de Viladrover, que deixem al final per continuar rectes cap al Montanyà. Passem la urbanització i seguim fins al Brull, passant per Casademunt. Al Brull s'acaba la boira i, amb un dia claríssim, seguim per la carretera fins a Collformic, a 1.142 m, on parem a dinar al restaurant. La pujada per la carretera són uns 6 km que es fan un pèl pesadets, però pràcticament sense tràfic i per paratges molt bonics. Havent dinat, seguim pel Camí del Pla de la Calma, que surt just per sobre el restaurant cap al sud-oest, i que va pujant suaument, amb unes vistes espectaculars, fins al Collet de la Font del Ginebre, a 1.267 m, per baixar desprès durant 1,7 km fins als 1.160 m, on agafem a la dreta el Camí del Bellit i comencem a baixar cap Aiguafreda. Al cap d'un parell de km, a partir del Pla de les Vaques, la pista baixa ràpid i amb força pedreta solta que fa que s'hagi d'anar amb compte. Cal destacar, per bonic, el tram que fem per la vall del Sot de l'Infern, molt tancada i feréstega durant els primers 700 m aproximadament. Entrem a Aiguafreda per la vall de l'Avencó i, des de la carretera vella, anem fins a l'estació Renfe de Sant Martí de Centelles, carreguem les bicis al tren fins a Balenyà-Tona, on tenim els cotxes.

En resum, una molt bonica volta, gaudint de les precioses vistes que ens oferia el dia, amb un verdader mar de boira a les planes, d'on emergien les muntanyes, des del Puigmal fins a la Mola. Brutal!

Si voleu veure el video de la ruta, cliqueu a sota: (només si obres a pc)

Photo of03 Església del Sagrat Cor de Casademunt Photo of03 Església del Sagrat Cor de Casademunt Photo of03 Església del Sagrat Cor de Casademunt