Cullera-Pinedo-Cullera per la Marjal

Photo ofCullera-Pinedo-Cullera per la Marjal Photo ofCullera-Pinedo-Cullera per la Marjal Photo ofCullera-Pinedo-Cullera per la Marjal

-19 ft
August 8, 2018
July 2018

near Cullera, Valencia (España)

Cullera-Pinedo per la Marjal. Volta amb "Els Panchos" Eduardo Pascual, Abelio i Raquel ( Poli).

El cultiu de l’arròs a l’Albufera de València és un dels cultius de regadiu més característics i de major tradició del Parc Natural de l’Albufera. És, de fet, el cultiu més important per a l'agricultura de la nostra zona.

Fins a tretze municipis d'aquesta part de València es cultiva l'arròs, com als terrenys de Silla, Sollana o Sueca que formen part del Parc Natural de l'Albufera, ja que presenten les condicions de sòl i la inundabilitat adequades per al cultiu, a més de tindre les característiques climàtiques apropiades per a l'arròs.

Al maig va començar l'època de la sembra per als nostres agricultors. Una sembra que es realitza sobre el terreny inundat després dels passos del fangueig, el passe d'aladres superficials, l'anivellat, l'aplicació de l'abonat de fons i després de tornar a entrar l'aigua.

Ara, els nostres agricultors veuen com l'arròs comença a eixir donant-li un nou color al paisatge albuferenc. Unes terres dignes de veure a causa de la transformació que, en poc de temps, es fa del camp. Una bona oportunitat per apropar-se amb la família i els nostres xiquets i explicar-los aquesta tradició tan arrelada a la nostra terra.

La Ruta de la Marjal recorre els km perimetrals de l'ELM d'El Perelló. Amb direcció a l'emblemàtica Muntanyeta del Sants, únic relleu sobre l'extensa plana d'arrossars que compon el terme municipal de Sueca i àmbit territorial d'El Perelló i El Palmar fins que arribem al Saler i Pinedo (Per cert, el esmorzar de 10).

En esta ruta podràs delectar-te observant l'escenari que conforma l'Albufera en el seu imminent arribada al mar compost pels distints canals denominats pels autòctons "Carrerots"; i el llac de La Plana. Vorejant tot açò i al llarg de la ruta, podràs disfrutar de la seua variada fauna que et sorprendran durant la marxa: ànecs, siverts, ànecs cullera, rabudos, xarxets, agrons, cormorans, etc. L'esplendor de la ruta, varia i guarda el seu encant, segons l'estació de l'any.

Ara es quan la gramínia de l'arròs, ha despuntat amb tot el seu esplendor, formant visualment una infinita praderia de pelfa verda, comparable a les planes holandeses o japoneses. (JUNY, JULIO i primera quinzena d'AGOST).

Ruta fàcil i sense a penes desnivell.