Çukurbağ - Sokullupınar

July 4, 2016
July 2016

•   5 6 Reviews

near Çukurbağ, Niğde (Türkiye)

Ad: çukurbağ2-

İrtifa kaybı: -624 m

Yükselme süresi: 01:27

Alçalma süresi: 01:21

Aladağlar çevresini daha önce ki bisikletli ring turumuzda geçmiştik. Demirkazık Zirvesini turun son günü görmüş, ancak planlarımızda olmasına rağmen, kötü hava muhalefeti nedeniyle bu bölge de kamp atamamıştık. Bu yıl ise, 9 günlük bayram tatili münasebetiyle, eşim ve çocukları memlekete bırakıp, 10 günlük kamp hayatı için, Niğde iline bağlı Çamardı İlçesinin Çukurbağ Köyüne geliyorum. Planlarımda, kamp yerleri için bazı noktalar belirlemiş olsam da, gün gün noktaları kesinleştirmemiştim. İlk olarak Çukurbağ Köyünde bulunan Aladağ Camping Bungalow'a gidiyorum. Aladağların bu yüzünde çok fazla kamp alanı bulunmaktadır. Ancak doğa ile iç içe, önünü Demirkazık zirvesine dönmüş, köyün hemen yanı başında bulunan, eşiyle birlikte doğa ve tırmanış tutkunu bir aile tarafından işletilen şirin ve sıcak bir işletmedir burası. Bu bölgede ki rota planlamalarını yaparken hep kararsız kalmıştım ve uygun bir kamp yeri seçememiştim. Geldiğimde gördüm ki, burası tüm rotalara neredeyse eşit mesafede ve günübirlik ulaşılabilir pozisyonda olan bir yerdir. Öğle saatlerinde buraya ulaşmıştım. Recep ve eşi Zeynep ile tanışma ve sohbetten sonra, ilk gün kısa bir keşif yapmak üzere Emli Vadisine doğru pedal basmaya başlıyorum.

SOKULLUPINAR BİSİKLET TURU

Kampın ikinci gününde bir türlü hangi rotaya gideceğime karar veremiyorum. Yol üzerinde rota değerlendirmesi yaparak hareket etmek üzere basıyorum pedala. Rampa aşağıya doğru, çok temiz ve serin bir havada Elma, Kiraz, Vişne ve Erik bahçeleri arasında ilerliyor. Bir süre sonra hafif tırmanışla devam eden yol ile Demirkazık Köyüne ulaşıyorum. Köy meydanında market mevcuttur. Marketten hemen sonra tabelanın gösterdiği sağ tarafta iki yol mevcuttur. Bir tanesi direk devam etmekte ve diğeri ise sağa yukarıya doğru devam etmektedir. Sağa devam ederek Dağcılık Federasyonun Dağ Evine ulaşıyorum. Burada rotaya karar vermem gerekiyordu. Çok merak ettiğim Sokullupınar Kamp alanına doğru devam etme kararı alarak, Dağ Evinin hemen yanından başlayan rampa ile devam ediyorum. Yol oldukça sert ve bozuk bir şekilde ilerliyor. Bir süre tırmandıktan sonra biraz düzelerek keyifli bir hal alıyor. Karşıda ki zirvelerin eşsiz manzarası eşliğinde devam ediyor. Aslında Sokullupınar Kamp alanı yakın gibi görünüyor olsa da, zorlu rampalar üzerinde bisikletle ilerlemek oldukça zorlu bir hal alıyor. Rampanın biri bitiyor diğeri başlıyor. Geçen haftadan da yeterli kondisyonum olduğu için sıkıntı çekmeden keyifli bir şekilde kamp alanına ulaşıyorum. Sokullupınar Kamp alanında bulunan buz gibi suyun çevresinde onlarca gelincik oyunlar oynayarak karşılıyor. Oldukça geniş, yemyeşil bir kamp alanı mevcuttur. Planlarım arasında kamp atmayı düşündüğüm bir yer idi. Gelip görünce daha çok sevdim ve en az bir gün kamp atmayı planlıyorum. Bakalım fırsat ve zaman olacak mı, ilerleyen günlerde gösterecek...

market

Market

PictographCampsite Altitude 6,521 ft

Sokullupınar

• likya Nov 23, 2016

Aladağlar bölgesi genellikle trekking ve tırmanış faaliyetleri için tercih edilir ancak sırtımızı Aladağlara döndüğümüzde ise eşsiz bisiklet parkurlarının varlığı görülebilecektir...

• cycleroute3 Nov 23, 2016

Sokullupınar kamp alanında ki gelinciklerin oynaşmaları izlemeye değer...

• Photo of rotabu
    rotabu Nov 23, 2016

Rotayı biraz daha uzatmalı...

• rotaci Nov 23, 2016

En güzel kamp alanlarından bir tanesine sahip bir vadi...

• bisikletrotalari2 Nov 23, 2016

Bir gece kamp atmayı çok isterdim ...