Photo ofCreueta olleria- bixquert- port serra grossa- senda barranc salido- creueta( J.Eugenio 1er Bat 21-22) Photo ofCreueta olleria- bixquert- port serra grossa- senda barranc salido- creueta( J.Eugenio 1er Bat 21-22) Photo ofCreueta olleria- bixquert- port serra grossa- senda barranc salido- creueta( J.Eugenio 1er Bat 21-22)

October 2, 2021
October 2021

near L'Olleria, Valencia (España)

Començarem la ruta des de ma casa ( si ixes tu sera ta casa xd) i ens dirigirem cap a la creueta de l'Olleria pel barranc de l'Alegre. Patirem els 3km de pujada i quan arribem dalt ens llançarem pel port vell de l'Olleria fins al cami de la palla en Canals. Una vegada arribem a l'entrada, continuarem fins creuar l'autovia i entrar a la serreta de Bolvens. Ascendirem i baixarem fins a bixquert, on agafarem la carretera de la pedrera i recorrerem el port de la Serra Grossa. Una vegada arribem a Bellús al baixar el port, entrarem pel cami de l'olleria i en la primera bifurcacio entrarem al barranc del Salido. Pujarem i baixarem les dos Maries fins arribar a la casa rural, i allí pujarem la costera més refotuda de l'olleria (50m de desnivell en 200m ja me direu si pica o no), que després rematarem amb un altra pujada a la creueta. Quan pujem a la creueta per segona volta, contemplarem la Vall d'Albaida des del banquet que hi ha, a més d'abaixar pulsacions i relaxar les cames, però si no vuigueu entretidre-vos massa, sols teniu que tirarse per on hem pujat i dirigir-vos cap al poble.

Aquest recorregut necessita de molta ressistència a les cames per a poder fer-lo, a més de técnica en pujada de camins amb pedra solta i pendents pronunciades (quasi tot el desnivell es concentra en pujades empinades i explosives), per no parlar de comptar amb bones suspensions en la bicicleta que utilitzarem per realitzar la ruteta.

Personalment considere que aquesta ruta a pesar de ser prou curta, compta amb destreses bàsiques del ciclisme mtb: tècnica en pujada, força explosiva i descens; i açò fa que comptes amb un entrenament complet en un recorregut curt,ideal per a eixides entre semana o amb una agenda apretada eixe dia ( com és el meu cas).