Courmayeur - Val Ferret

September 25, 2016
August 2016

near Entrèves, Valle d’Aosta (Italia)

Ruta circular que sortint del funivia de Courmayeur (1.300m) s'enfila ràpidament cap a la cota 1600 dins de l'espectacular Val Ferret. Els primers quilòmetres fins quasi arribats al refugi de la Val Ferret són per carretera (km 10,5).

Sortint del refugi tenim una pujada per corriol amb molt desnivell que obliga a remuntar forces trams a peu (aprox 1,5 km) fins arribar a l'Arnuova di Mezzo seguint les marques del TMB (Tour del Mont-Blanc). Ja ens trobem a cota 2000 i durant 15 kms ens mourem entre els 1.900 i 2.080 amb constants puja i baixa íntegrament per senderó.

Passem per dos refugis més: el de Walter Bonatti (km 17) i el de Bertone (km 25) on a mitjans d'agost trobareu molts senderistes; cal anar amb compte. Zona turística per excel·lència de la Vall d'Aosta.

El llarg corriol té trams per a tots els gustos: flow, pujada tècnica amb pedra, senderó aeri, reguerots, alguna arrel, petits trams tècnics damunt la bici i d'altres a peu.
La part més tècnica i amb diferència és el descens picat des del refugi Bertone fins a Courmayeur: en els primers 2 km baixem 400 metres (de 1900 a 1500m) amb un corriol pedregós, revirat i amb esglaons que farà les delícies dels més agosarats. Aquest tros en concret és "només experts" si bé he fixat un "difícil" de dificultat tècnica global.

El paisatge valdostà és brutal, aclaparador: davant nostre i permanentment tenim un mur granític que s'eleva per damunt dels 4.000 metres de cota amb un munt de cims emblemàtics: Mont Dolent, Aiguille de Triolet, Aiguille de Leschaux, Grandes Jorasses, Aiguille de Rochefort, Dent del Gegant, Punta Helbronner, etc. ... i la preciosa i verda Val Ferret que uneix Itàlia, França i Suïssa: un clàssic del TMB

RELIVE: https://www.relive.cc/view/748879348

Courmayeur-Val Ferret / Alps MTB 2016 from bttmania.org on Vimeo.

2 PUJA FORT

3 GOLF COURMAYEUR

PictographMountain hut Altitude 0 ft

4 REFUGI VAL FERRET A PEU

5 BICI OK TMB

PictographMountain hut Altitude 0 ft

6 REFUGI BONATTI

PictographBridge Altitude 0 ft

Photo of8 REFUGI BERTONE - TRIALERA TÈCNICA Photo of8 REFUGI BERTONE - TRIALERA TÈCNICA Photo of8 REFUGI BERTONE - TRIALERA TÈCNICA

8 REFUGI BERTONE - TRIALERA TÈCNICA

• Photo of Dimas
    Dimas Sep 9, 2017

La vam fer el passat 16 d'agost i va ser la nostra preferida de la zona. Excepte un petit tram de pujada que s'ha de fer a peu la resta tot ciclable i envoltats d'uns paisatges espectaculars. El descens final des del refugi de Bertone potser dels millors que he fet mai!

• Photo of xusbttmania
    xusbttmania Sep 10, 2017

M'alegra saber que vau gaudir amb la sortida. És un concentrat alpí d'alta volada amb un descens tècnic final brutal.
    Moltes gràcies Dimas per la teva valoració!

• Photo of Los tour non stop
    Los tour non stop Aug 13, 2022

Ruta molt xula ! La baixada molt técnica! (Gran part)

• Photo of xusbttmania
    xusbttmania Aug 13, 2022

Moltes gràcies pel teu comentari!