Photo ofCOSTA BRAVA -BTT-06- Palafrugell-Calella de Palafrugell-Llafranc-Tamariu-Aigua Xelida-Palafrugell Photo ofCOSTA BRAVA -BTT-06- Palafrugell-Calella de Palafrugell-Llafranc-Tamariu-Aigua Xelida-Palafrugell Photo ofCOSTA BRAVA -BTT-06- Palafrugell-Calella de Palafrugell-Llafranc-Tamariu-Aigua Xelida-Palafrugell

May 28, 2022
May 2022

near Palafrugell, Catalunya (España)

Ruta en la que hi trobem bastant d´asfalt, potser 50% o una mica mes, també hi ha un parell de trams una mica mes "BTTeros", la resta via verda, camins i pistes de terra sense dificultat.
Inici ruta zona esportiva Palafrugell per seguir un parell de Kms. per la via verda del Tren Petit. Pasar per Ermedàs i continuar per cami de terra cap a Calella de Palafrugell. Al arribar a Calella comença un llarg tram d´asfalt que dura fins pasat el Far de Sant Sebastià. Dins Calella hi ha un parell de llocs que he trobat escales i ho he fet a peu, res, molt curts.
Abans de Llafranc també he fet un petit trocet del cami de ronda, pero també hi ha escales per lo que he fet foto i he tornat enrere.
Despres de Llafranc ve el punt mes alt de la ruta, s´ha de pujar al Far de Sant Sebastià, son 1,5 kms. i s´han de guanyar uns 150 metres de desnivell, es esforçada pero al estar asfaltat es puja millor.
Despres del Far ve un tram de cami una mica trencat i pedregos que baixa per mitg de bosc, sha d´anar una mica al tanto, despres millora i sortim a la carretera GIV-6542 per la que he fet un parell de kms. per arribar a Tamariu.
Alerta al sortir de Tamariu, si aigu segueix aquest track que sápiga que en el c/.dels Pescadors hi ha un tram fort d´escales, no gaire llarg, pero fort, jo ho he fet amb la bici a coll , pero si algú porta bici eléctrica potser l´hi será mes dificil, en aquest cas s´ha de fer una mica de volta per continuar aquesta ruta.
Pasant per aqui he arribat fins a Aigua Xelida, lloc on també hi ha escales si es vol treure el mas fins la platja. Jo he deixat la bici a la part de dalt de l´escalinata i he baixat uns quants escalons per anar a fer la foto.
He continuat per els carrers de l´urbanitzacio fins Cala Marquesa per fer foto des de dalt i d´alla primer una mica enrere i despres he continuat direcció Aiguablava, pero sense arribar-hi. Des del punt mes alt on tenim una bona vista d´Aiguablava i el Cap de Begur ,he baixat uns 400 metres per la carretera i m´he desvíat a l´esquerra per una curta pero forta pujada encimentada fins el Puig Cala de Cabres on a partir d´aqui he seguit per el GR-92 cap a Tamariu. Aquest es el segon tram que habia comentat mes de BTT , corriol estret per mitg de bosc pero jo diría maco i sense gaires complicacions, es nomes 1 km. despres arriba a una pista i despres asfalt fins Tamariu.
La sortida de Tamariu, torna a fer pujada, la faig per la riera i vaig a buscar el cami vell que porta tot recta cap a Palafrugell.