Corriols per Navarcles

12032
February 24, 2024
February 2024

near Navarcles, Catalunya (España)

Si us agrada fer corriols aquesta pot ser la vostra ruta. El 90% del recorregut o mes son corriols, nomes a l'inici i final de la ruta deixem de fer corriols i de vegades per enllaçar algun corriol farem un petit tram de pista.

Us diria que tota la ruta es cicable, però dependrà del nivell de cadascú, per a mi personalment hi van haver com a mínim dos o tres llocs bastant complicats, però el meus companys de ruta ho van fer. La ruta la considero de nivell moderat, tot i no passar de 1000m de desnivell perquè les sensacions als corriols son diferents perquè el fet de donar-ho tot sobtadament fa percebre l'esforç de manera mes dura.

L'inici de la ruta es exigent perquè hem de pujar durant bastant estona i hi han alguns punts exigents. Una vegada hem superat les pujades inicials, algunes de ben fortes, i les cames ja han agafat el to, la resta es una mica mes còmode. Això, no vol dir fàcil, si esteu acostumats a fer corriols ja sabeu que sempre hi han punxons molt i molt exigents.

La ruta creua tres vegades la carretera de Talamanca i poca cosa mes us diré perquè hi han tant corriols un darrera l'altre que quasi no recordo els punts mes complicats que m'agradaria explicar-vos i ubicar-los. No soc capaç de fer-ho, estic perdut i sobre el mapa no aconsegueixo orientar-me, sobre informació de corriols.

Nomes per sobre dir-vos que molts corriols tenen el nom a l'entrada, els Tions, aquest es molt fàcil d'identificar, la Tele i ara no recordo mes.....
El Tions es poder el mes llarg i divertit de tots per ritme, i la velocitat. Cap el final desprès de creuar la tercera vegada la carretera de Talamanca poder es la part mes complicada perquè en poca distancia segurament hi han amb el nivell mes exigents. Una baixada forta, amb gir sobtat, inclòs, corriol de pujada amb pendent forta i empedrada difícil de superar sense posar peu a terra i baixada amb gir sobtat que seguidament hi ha un graó de pedra amb una pintada vermella i verda que ens ajuda a saber per on passar.

El cas, que m'he quedat amb ganes de tornar-hi, ja us explica-re la propera sortida. A veure si tornen a enredar al Dani, coneixedor pam a pam la zona, membre de la Penys ciclista de Navarcles, organitzadors de la Selenika i els Senders de Navarcles, que ens a obert les portes a descobrir aquesta zona que tan hem gaudit.

Salut i força pedals.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Si le gusta hacer senderos esta puede ser su ruta. El 90% del recorrido o más son senderos, sólo al inicio y final de la ruta dejamos de hacer senderos ya veces para enlazar algún sendero haremos un pequeño tramo de pista.

Os diría que toda la ruta es cicable, pero dependerá del nivel de cada uno, para mí personalmente hubo al menos dos o tres lugares bastante complicados, pero mis compañeros de ruta lo hicieron.

El inicio de la ruta es exigente porque debemos subir durante bastante rato y hay algunos puntos exigentes. Una vez hemos superado las subidas iniciales, algunas muy fuertes, y las piernas ya han cogido el tono, el resto es un poco más cómodo. Esto, no significa fácil, si está acostumbrado a hacer senderos ya sabe que siempre hay punzones muy exigentes.

La ruta cruza tres veces la carretera de Talamanca y poco más les diré porque hay tanto senderos uno detrás de otro que apenas recuerdo los puntos más complicados que me gustaría explicaros y ubicarlos. No soy capaz de hacerlo, estoy perdido y sobre el mapa no consigo orientarme, sobre información de senderos.

Solo por encima deciros que muchos senderos tienen el nombre en la entrada, los Tions, éste es muy fácil de identificar, la Tele y ahora no recuerdo mas.....
El Tions es poder el más largo y divertido de todos por ritmo, y la velocidad. Hacia el final después de cruzar la tercera vez la carretera de Talamanca poder es la parte más complicada porque en poca distancia seguramente existen con el nivel más exigentes. Una bajada fuerte, con giro repentino, incluido sendero de subida con pendiente fuerte y empedrada difícil de superar sin poner pie en el suelo y bajada con giro repentino que seguidamente hay un escalón de piedra con una pintada roja y verde que nos ayuda a saber por dónde pasar.

El caso, que me he quedado con ganas de volver, ya os explica la próxima salida.

Salut i força pedals

• Photo of Tarres
    Tarres Mar 22, 2024

Gràcies per aplaudir la ruta!!!
    Si voleu podeu deixar els vostres comentaris.