Photo ofCorriols del Baix Priorat i la Ribera d'Ebre (Falset, Marçà, els Guiamets, Darmós, Garcia, el Molar, Bellmunt, Falset) Photo ofCorriols del Baix Priorat i la Ribera d'Ebre (Falset, Marçà, els Guiamets, Darmós, Garcia, el Molar, Bellmunt, Falset) Photo ofCorriols del Baix Priorat i la Ribera d'Ebre (Falset, Marçà, els Guiamets, Darmós, Garcia, el Molar, Bellmunt, Falset)

November 30, 2015
November 2015

near Falset, Catalunya (España)

Aquesta ruta està basada 99% en el seguiment de la ruta "14 senders del Priorat" de l'usari RIckibici

Amb aquest nom i la descripció que en fa l'autor, la ruta prometia i molt. I he de dir que s'han complert les expectatives: em sembla un rutot de 10!.

Té de tot el que ha de tenir una bona excursió en btt: uns paratges espectaculars; una primera part més trencacames fins a l'Ebre (representa que baixes, però quan arribes a Garcia portes 600 i escaig m. de desnivell positiu) i una segona amb bones pujades; té trams rodadors i plans, poqueta carretera... i , sobretot, hi ha senders de tot tipus: nets, trialeres assequibles i algun tram complicat (a mi al primer corriol, a Falset, hi ha un tram que m'ha fet respecte pq és bastant aeri i té pedres grosses. Hi ha tb un altre al Puig Roig -passat el Molar- que té molta pendent i un xaragall i que tb. m'ha fet tirar de prudència i fer-la a peu, ja que anava sol... i en tot el dia no m'he creuat amb cap biker!... Així més val evitar qualsevol caiguda).

Hi ha un parell de trams curts de corriol a peu (pit amunt), però no són llargs.

He fet tres variacions al track original, per acostar-me a lo Riu Ebre a Garcia i per anar a buscar aigua a la font a Bellmunt. A més, no he fet l'últim corriol pq. ja anava tard i cansat i he tirat cap a Falset per un camí asfaltat. Per tant, m'he quedat en els "13 corriols del Priorat i la Ribera d'Ebre" (Si deixes alguna cosa per fer, sempre és un motiu per tornar-hi)

A mi la ruta se m'ha fet dura pq no estic prou bé de forma i el dia s'ha complicat: Avui feia un dia molt guapo, amb sol, però ha estat una "putada" haver de mullar-me els peus als pocs km de començar (crec que era el cruament de Barranc de Marmellans, al km 10,5 de la ruta), amb 3 graus de temperatura...Per això recomanaria potser no fer la ruta a l'hivern, sinó quan no faci tant de fred.

A més, conforme avançava la ruta, cada cop cometia més errors seguint el track (el track original de Rickibici està perfecte menys una petita errada al principi: la culpa és meva per no mirar massa el gps i anar tirant).

(*El track que he penjat està revissat i netejat, sense errades).

Si a això sumem algn problema mecànic, he tardat molt en fer-la i he acabat fos, però entenc que un altre cop la puc fer bé amb 5 o 5,30 hores (l'autor de la ruta la va fer en 4:21 h!)

A la primavera hi torno segur. Avui hi he patit, però hi he gaudit molt més. I amb les vinyes verdes el paisatge ha de ser espectacular. A més, un cop coneixes una ruta i la fas sense tantes errades i poden-te oblidar una mica del GPS, es gaudeix molt més i es farà més lleugera.

DADES IBP

Track : 2015-11-21-08-08-35.gpx
IBP : 114
Condición física: 61
Modalidad detectada : BYC (Bicicleta)
Penalización condiciones del trayecto: 72 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)
Fiabilidad del track original: A (1387/78/0/-/-/78)
Nivel de corrección aplicado al track: 0
Velocidad media en movimiento: 11.99 Km/h
Velocidad máxima sostenida: 44.83 Km/h

Toneflinski Dec 1, 2015

Hi vaig estar aquest estiu, rutejant per aquesta zona. Moooooolt recomenable ¡¡¡
    Aquesta setmana descans ... per refredat ¡¡¡

Toneflinski Dec 1, 2015

Ara miro la ruta i es bastant pareguda. Tot passat El Molar, vaig desviarme a la dreta per pujar a l´ermita de Sta. Magdalena, val la pena l´esforç.
    De tornada a Falset, també varia, perque tu vas cap Els Guiamets i jo vaig anar cap a Masroig, gaudint de la Serra de la Bruixa .... molt vermella i divertida ¡¡¡
    Salut i .... salut, aquest cop.

• Photo of flonjall
    flonjall Dec 2, 2015

Ei!, pnta molt bé la teva ruta tb. Ém sembla que vam compartir un munt de trams, en sentit invers (sobretot pel Molar i Bellmunt)

Un altre dia faré la teva, segur. Sortir de Falset és molt còmode venint de Reus, pq. tot just és mitja hora de cotxe.

Salut i millora't, que ve un cap de setmana llarga i amb anticiclò i s'ha d'aprofitar!

Toneflinski Dec 4, 2015

Gracies ¡¡¡ Si algun dia la vols fer, avisamt i et recomanaré algun zon a evitar, es molt poca cosa.
    Es més, si no es molt "violent" ... podríam cuadrar agendas i quedar per rutejar alguna cop.
    Salutacions ¡¡¡

• Photo of flonjall
    flonjall Dec 4, 2015

Res de violent, home! Encantat! Si et va bé, quedem algun diumenge d'aquets. El meu correu és alarrull@gmail.com.