Photo ofCollsuspina-Castellterçol-St.Julià d’Uixols-St.Sadurní Gallifa-Golf-Esplugues-Fontcalents-Coves Toll Photo ofCollsuspina-Castellterçol-St.Julià d’Uixols-St.Sadurní Gallifa-Golf-Esplugues-Fontcalents-Coves Toll Photo ofCollsuspina-Castellterçol-St.Julià d’Uixols-St.Sadurní Gallifa-Golf-Esplugues-Fontcalents-Coves Toll

November 28, 2012
November 2012

near Collsuspina, Catalunya (España)

L’objectiu principal (i assolit) de la ruta era arribar en un matí i per un mix de pistes i senders als miradors espectaculars de St. Sadurní de Gallifa tot passant per indrets interessants del Moianès.

Ruta circular marcada com a difícil per que hi han dos o tres senders amb un tram curt cada un d’ells, on la verticalitat del camí ens fa baixar un parell de minuts arrossegant la bici per tornar a pedalar tot seguit. La resta es moderat tant física com tècnicament.

De fet un cop acabada, em queden ganes de repetir-la, per fer els senders en sentit contrari, així n’enganxaria més de baixada, doncs en el sentit que els hem fet la majoria han estat de pujada, però, insisteixo, tots molt ciclables, excepte els 2 / 3 trams curts esmentats abans.

Els indrets i senders més interessants:
1- Sender 1 de baixada des del Pla de L’Espina, te un punt de baixada tècnic. (quan comença el sender, al travessar la riera hi ha una font)
2- Ermita de St. Julià d’Uixols
3- Els 2 miradors i l’ermita de de St. Sadurní de Gallifa (seguiu els punts de track al peu de la lletra)
4- Sender que voreja la munytanya
5- Golf de Castellterçol, el camí protegit passa pel mig, no us deixeu aturar, hi tenim dret de pas (després d’aquí ens va costar una mica trobar el camí bo)
6- Casa-Bauma de L’Espluga i pont romànic.
7- Sender, bauma i font de Fontcalents
8- Sender a les Coves del Toll (també amb 2 punts d’aigua) “prehistòria a tocar”.
9- Sender per tornar a Collsuspina, progressiu, molt, molt, ciclable, però llarg.

Temps aturats inclòs en el total: 1h 34'
IBP: 101AB
Fet: Pep, Jacint i Xevi

• Photo of lipotimic
    lipotimic Nov 30, 2012

Tot un luxe l'haber fet aquesta ruta amb vosaltres.