Collserola: Turó Pelat-Vall de Valldaura

Photo ofCollserola: Turó Pelat-Vall de Valldaura Photo ofCollserola: Turó Pelat-Vall de Valldaura Photo ofCollserola: Turó Pelat-Vall de Valldaura

March 3, 2023
March 2023

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Una divertida volta amb trams un pèl tècnics però fàcils i que té un bon desnivell acumulat d'uns 600 m, que permet fer cames.
Sortim cap a Cerdanyola, per seguir el bonic parc que voreja la Riera de Sant Cugat. Al final, cap al sud, per enfilar-nos cap al Turó Pelat i seguir la carena de la Serra d'en Llagat uns metres i sortir a l'esquerra avall per un caminet que ens baixa fins a tocar el tanatori de Collserola. Passem pel costat i sortim a la dreta per un altre caminet amb cadena que ens aboca a una pista, a prop de Can Fermí. A l'esquerra pocs metres, i a la dreta, per seguir la vall del Torrent de Sant Iscle per un bonic camí que es va enfilant per la serra de la Ventosa, toca la carretera, i segueix a la dreta fins a arribar al Forat del Vent, a la carena de la Serra de Collserola. Continuem la pista del Passeig de les Aigües a la dreta, amunt, fins a arribar al Portal de Valldaura. Un moment abans, sortim a la dreta per un camí ample amb cadena que ens baixa fins a la masia de Can Valldaura. La passem per la dreta, seguim un trosset de carena per arribar a la cabana experimental que hi varen construir. En arribar-hi ens trobem un munt de fustes cremades: sembla que, lamentablement, s'hi va calar foc, i no fa gaire. Tirem un pèl enrere per agafar el camí que surt a la dreta, que baixa una mica, després puja, i ja baixa fort fins a tocar de Can Cerdà, per continuar baixant més suaument vorejant el Torrent de Can Cerdà (o de la Codina) fins a l'àrea de lleure de Can Coll. Aprofitem per esmorzar, i continuem per la masia de Can Coll per agafar la pista que baixa fins a sota de Can Codonyers. Ens fiquem al bosc per un divertit corriol que ens porta a un camí que, a l'esquerra, passa per la casa abandonada de la Torra Cendrera. Seguim i sortim a l'esquerra, abans de la cadena, per després tirar a la dreta per un corriol que travessa un camp, continua per darrera del Pi d'en Xandri, i surt a la pista de Can Borrell, just a tocar de la rotonda Rotary, ja a Sant Cugat, i cap a casa.

PictographRiver Altitude 319 ft

Passera a la Riera de Sant Cugat

PictographSummit Altitude 503 ft

El Turó Pelat

I ben pelat. Suposo que per questions de prevenció d'incendis, l'han deixat ben pelat.

PictographRisk Altitude 493 ft

Ara toca baixar de la bici

Tram molt curtet però rocós, que faig sempre a peu, tant de pujada com de baixada.

S'ha cremat!

PictographFountain Altitude 554 ft

Font de Can Cerdà

Racó molt frondós i obac, lamentablement molt mal cuidat.