Collserola: Sol i Aire, Can Cases, La Budallera

Photo ofCollserola: Sol i Aire, Can Cases, La Budallera Photo ofCollserola: Sol i Aire, Can Cases, La Budallera Photo ofCollserola: Sol i Aire, Can Cases, La Budallera

May 25, 2020
May 2020

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Agafo el camí de Can Borrell, sortint pel bosc de Can Trabal, Rambla de Can Bell, passo per sota de l'Hípica Severino i surto al Pi d'en Xandri. Tiro amunt, passo Can Borrell, i segueixo la pista que s'enfila per la vall del Torrent de la Rabassada fins a arribar a Sol i Aire i segueixo fins a la carretera de la Rabassada. La pujada des de la urbanització fins a la carretera és pesadeta i per asfalt. Uns 20 m carretera avall a la dreta, i agafo a l'esquerra una pista en bon estat que baixa fins al Torrent de Can Cortés, el travessa, i puja per l'altra vessant fins a Can Cases. A la carretera, cap a la dreta fins al Coll de La Creu d'en Blau, on agafem un carrer a l'esquerra. Anem planejant uns 2 km per carrers de Les Planes, fins a baixar per un carrer amb fort pendent i que al final, a l'esquerra, surt un camí cap al bosc, que planeja per la Vall de la Font del Caçador durant uns 1,5 km i aboca en una pista que, a l'esquerra, s'enfila amunt. A la poca estona, a la dreta, baixa una pista que ens porta fins al Revolt de les Monges, a la carretera de Vallvidrera. Travessem la carretera i baixem, a peu, les escales de fusta que ens porten al Torrent de La Budellera. El seguim un bon tros, fins a arribar a Santa Maria de Vallvidrera. Seguim pel costat esquerre de la carretera pel camí ampla que hi ha, fins a l'altura de l'estació de FGC de Les Planes. Travessem el pàrquing de Can Pixurri i seguim per les voreres de la carretera i la calçada fins a pujar a La Floresta i cap a casa.
La majoria de pistes i camins són bones, però la baixada pel bosc de Can Trabal, l'enllaç fins al Pi d'en Xandri i algun tram del Torrent de la Budallera són un pèl complicats, pel que la dificultat tècnica la qualifico de Moderada.
Els boscos d'alzines del Torrent de Can Cortès són molt bonics, i el tram que planeja per la Vall del Caçador travessa boscos de pins i alzines molt bonics.

PictographPhoto Altitude 917 ft

Alzinar sobre el torrent de Can Cortés

Curiós edifici modernista abandonat d'un deixeble de Gaudí, que es va construir al 1905 com a safareigs d'un projecta d'un sanatori al sector Can Rectoret, a Les Planes, i que no es va arribar a fer mai.

Torre de Collserola

PictographPhoto Altitude 967 ft

Escales que porten al Torrent de La Budellera, que passa per sota de la carretera, just a l revolt.