Collserola: Riera de St.Cugat-Vall de St. Iscle-Vall de Gausac

Photo ofCollserola: Riera de St.Cugat-Vall de St. Iscle-Vall de Gausac Photo ofCollserola: Riera de St.Cugat-Vall de St. Iscle-Vall de Gausac Photo ofCollserola: Riera de St.Cugat-Vall de St. Iscle-Vall de Gausac

May 2, 2023
May 2023

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Volta feta mil vegades, però que continua sent maca i variada, amb un tram de camí que no havia fet mai al vessant oest de la Vall de Sant Iscle. Hi ha pistes, camins i caminots, amb trams trialeros a la baixada per la zona de la Font Groga, cap a Sant Medir.
Sortim cap a Cerdanyola i a l'altura del Sincrotró tirem avall a la dreta per seguir un corriol que travessa la Riera de Sant Cugat i segueix després pel bonic parc de ribera que vorege un bon tros de Cerdanyola. Al final, sortim cap al sud per enfilar-nos al Turó Pelat, carenar uns metres, i baixar per un caminet, per la Serra d'en Llagat, fins a tocar el Tanatori de Collserola. Seguim per un caminot divertir que ens porta fins a l'era de Can Fermí, ja a la vall de Sant Iscle. Seguim la vall pel bonic camí del bosc i en sortim al cap d'una estona a la dreta per un corriol que baixa fins al Torrent de Sant Iscle, a la Font de Can Lloses. Vegetació exuberant. Sortim de la font per l'altre costat i seguim la pista que trobem, primer a la dreta i després a l'esquerra, per seguir una pista amb cadena que s'enfila pel vessant oest de la vall. En abocar a una altra pista, la creuem i seguim pel camí que no havia fet mai, i que va planejant fins que aboca a una pista de carena que només es pot seguir amunt, a l'esquerra, ja que avall només és per bombers i caminaires. Pugem fort per la carena fins al Passeig de les Aigües i el seguim cap a l'oest, ens aturem a esmorzar a mig camí, i continuem per les pistes que van cap al Coll de l'Erola. Poc abans d'arribar-hi, sortim a la dreta per un camí amb cadena que baixa fins al fons de la vall de Gausac, just abans de Sant Medir. Aquesta baixada semi-trialera és molt divertida, però hi ha alguns trams que cal anar amb compte. En sortir a una pista, la seguim avall uns pocs metres per abocar a la pista de Sant Medir. La seguim a la dreta, passem Sant Medir i baixem a sac avall, passem Can Borrel, el Pi d'en xandri, entrem a Sant Cugat, i cap a casa.

PictographPanorama Altitude 475 ft

Des del Turó Pelat

PictographPhoto Altitude 351 ft

Era de Can Fermí

Sembla una era i està al costat de Can Fermí. No he trobat documentació, i l'he batejat. No sé si tenia cap altre objecte.

PictographRiver Altitude 472 ft
Photo ofTorrent de Sant Iscle i Font de Can Lloses Photo ofTorrent de Sant Iscle i Font de Can Lloses Photo ofTorrent de Sant Iscle i Font de Can Lloses

Torrent de Sant Iscle i Font de Can Lloses

La font està ben bé a tocar del torrent. Només l'he vist rajar un cop al 2020, any molt plujós.

Esmorzar...

A mig camí de la ruta, per fer un bon esmorzar.