COLLSEROLA ORIENTAL

March 1, 2024
February 2024

near La Sagrera, Catalunya (España)

Avui gaudim d'un día clar i net amb vistes fantàstiques del Pirineu nevat. En la ruta d'avui trobarem dues parts tècniques, la primera al km 12 curta de baixada molt tècnica, només per molt experts, en tot cas la podem fer caminant o fer una variant des de el Tanatori. La segona al km 24, ja de retorn, de pujada força llarga, factible controlant la progressió per roca en pujada.

Recorregut: Pujarem a Collserola per un camí estret que pasa per la font de Sta. Eulàlia fins el coll de la Ventosa, baixarem per pista fins al Tanatori de Collserola travessant després la Serra de Llagat. Baixant d'aquesta serra i després de la torre d'alta tensió trobarem el tram curt però molt complicat, i honestament davant de la seva dificultat i per salut odontològica la baixem caminat fins trobar el sender de la riera de St. Iscle per agafar la pista clásica però molt maca que ens durà a Can Coll.
Des de aquí anirem a Can Borrell per la pista de les ruïnes de la Bòbila de Can Coll pasant pel Patronat Flor de Maig i enllaçant amb la pista que ve de St. Cugat trencant a l'esquerra i deixant a la dreta la Torre Negre i el Pi d'en Xandri arribant a Can Borell.
Pujarem fins a Sant Medir, passada l'ermita i deixant el camí de l'Arrabassada agafarem la pista a l'esquerra que puja a l'urbanització Sol Aigua però en pocs metres passada la primera corva trenquem a la dreta per un camí barrat per fer una pujada tècnica d'uns 2 kms. En principi fàcil per després complicar-se una mica però que amb una mica d'habilitat serà factible fer-la d'un tirón fins arribar a la pista que ve de la Font Groga.
Seguirem per l'esquerra fins arribar al coll del Turó del Maltall de Magarola pasant a la banda de Barcelona i fen el retorn a la capital per Can Masdéu.
A gaudir!

PictographRuins Altitude 370 ft

La Bòbila. Can Coll.

PictographPanorama Altitude 430 ft

St. Cugat amb Montserrat al fons.