Collserola oest: Castell d'Olèrdola, Castell del Papiol i Castell de Canals

Photo ofCollserola oest: Castell d'Olèrdola, Castell del Papiol i Castell de Canals Photo ofCollserola oest: Castell d'Olèrdola, Castell del Papiol i Castell de Canals Photo ofCollserola oest: Castell d'Olèrdola, Castell del Papiol i Castell de Canals

June 3, 2021
June 2021

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Aquesta volta passa pels tres castells de la zona: el d'Olèrdola, del Papiol i el de Canals.
Sortim per la Colònia Montserrat, baixem cap a La Rierada i pugem cap a Sant Bartomeu de la Quadra des de la Riera de Vallvidrera. Travessem un tros per la carretera i sortim del poble per la banda del Torrent de la Santa Creu i ens enfilem fins al Castell d'Olorda. Esmorzem una mica al bar de la zona d'esbarjo i retrocedim per la mateixa pista que hem vingut i que seguim recta en lloc de baixar cap a la dreta. Passem per Can Ribes i al cap d'un tram de baixada, agafem a la dreta i quasi en sentit contrari, un bonic camí ample que va baixant i que aboca al Camí de Can Tintorer, que agafem a l'esquerra fins a tocar a Molins de Rei, on agafem el camí que passa a tocar de la Plaça de les Bruixes i ens porta cap a Can Revella, on ens enfilem fins a Les Escletxes, al Papiol. Entrem al poble a veure el castell i tornem enrere per la carretera de les Cases del Puigmadrona. Abans d'arribar-hi, tombem a la dreta pel camí que ens portarà fins a Can Domènec, on baixem pel camí del bosc per entrar a Valldoreix pel Torrent de Can Badal, que seguim a la dreta. Passem per sota del Castell de Canals, i anem ja seguint el torrent fins a La Floresta, i cap a casa.
Volta que no te cap dificultat tècnica, per pistes i camins en bon estat, però que acumula un bon desnivell.