Collserola: Fonts de Sant Pau, Can Lloses i Camp del Miracle

Photo ofCollserola: Fonts de Sant Pau, Can Lloses i Camp del Miracle Photo ofCollserola: Fonts de Sant Pau, Can Lloses i Camp del Miracle Photo ofCollserola: Fonts de Sant Pau, Can Lloses i Camp del Miracle

June 3, 2022
June 2022

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Volta per Collserola que ens enllaça la Font de Sant Pau, a prop de Can Coll, la Font de Can Lloses, a la vall de Sant Iscle, i la Font del Camp del Miracle, a Sant Medir.
Ruta divertida, amb molts trams de caminets, corriols i trialeres no massa complicades, però cal un cert domini de la bici.
Sortim per la carena de la zona de Can Trabal, baixem fins a Can Vilallonga, travessem la carretera de la Rabassada, agafem la Rambla de Can Bell i per un caminet a mà esquerra anem a sortir al Pi d'en Xandri. Pocs metres amunt per la pista, i sortim a l'esquerra cap a Torrecendrera, seguim la pista, i a la dreta, per un senderillo pel bosc fins a sota de Can Codonyers. Seguim la pista a la dreta i anem pujant una estona fins a baixar a la dreta per un caminet, a trams trialero, fins a una pista a tocar de la Flor de Maig. Avall a l'esquerra, i al cap de molt poc a l'esquerra, cap a la Font de Sant Pau. Desfem camí fins a tornar al caminet trialero, a la dreta, i al cap de poc seguim a la dreta avall fins a arribar a l'antiga bòbila de Can Coll, en ruïnes. Sortim per un talús empenyent la bici, i anem a sortir a la carretera de Cerdanyola, davant de l'àrea de lleure de Can Coll. Anem cap a la Vall de Sant Iscle tirant pel camí que segueix el Torrent de Can Coll, fins a sortir a la pista que, a la dreta, passa per Can Catà. Al cap de poc, baixem a l'esquerra cap a Can Fermí i agafem després a la dreta el bonic camí que segueix amunt la vall. Al cap de poc menys d'un km, a la dreta, baixem per un caminot amb mala pinta però que immediatament s'arregla i ens mena a la Font de Can Lloses. Travessem el torrent i l'esplanada de la font per seguir fins a una pista. Primer a la dreta i després a l'esquerra, amb cadena, una pista que s'enfila una bona estona i amb bons pendents fins al Passeig de les Aigües, que seguim a la dreta per arribar al cap de poc a Casa Juaco, on fem un mos. Continuem pel Passeig de les Aigües en direcció al Tibidabo i als tres km girem fort amunt a la dreta per la pista que ens portaria al Coll de l'Erola. Poc abans d'arribar-hi, agafem a la dreta per un camí estret amb cadena que baixa durant uns 2,2 km fins a la pista que ens porta a Sant Medir. Són uns 2 km de baixada amb trams trialeros molt divertits i bonics pel bosc de la reserva Natural de la Font Groga. Arribem a l'ermita de Sant Medir i la Font del Camp del Miracle, i ja baixem a sac per la pista (però molt amb compte per què sol estar bastant transitada de bicis i gent caminant i corrent) fins a Can Borrell, Sant Cugat, i cap a casa.