Collserola: el Puig d'Olorda

March 7, 2023
March 2023

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Ruta que segueix la vall de la Riera de Vallvidrera, des del pont de Can Madolell fins al Salt d'Aigua, puja fins a Sant Bartomeu de la Quadra, i s'enfila per la carena fins al Castell d'Olorda. Per la pista que baixa cap a Sant Feliu de Llobregat, agafem el camí que ens porta al cim del Puig d'Olorda (450,3 m). Baixem pel mateix camí fins al castell, sortim per la carretera, baixem fort fins al Torrent d'en Serra i seguim les pistes que ens entren a Valldonzella per la Torre del Bisbe. Seguint la pista de la vall, s'enfila un bon tros fins al Coll de les Torres (346 m), a tocar de la carretera. La seguim avall fins al Coll de Can Cuiàs (314 m) per sortir pel camí que, més o menys planejant, ens porta a Can Castellví, per començar a baixar fort fins a Can Balasc i a la carretera, a la Riera de Vallvidrera alta cop, a Les Planes. Seguim fins a La Floresta per la carretera, i cap a casa.
El Wickiloc em dona més de 900 m de desnivell positiu acumulat. No sé si és gaire cert, però sí que pugem fort en diversos trams. Obrint la ruta en altres programes, sembla que es més real uns 780 m. No hi ha cap tram tècnic, si exceptuem travessar la riera al salt d'aigua, on la sortida és amb un tram d'arrels dificilet, però són dos o tres metres. La resta són camins fàcils i pistes en bon estat.