Colera - Puig d'Esquers - Llança

September 9, 2018
September 2018

near Colera, Catalunya (España)

Excursió boníssima, molt maca. Sortim de l'estació de Colera, baixem al poble i enfilem el cami de Molinàs, antic nucli de població de Colera, cami planer i de bon fer.
El poble són quatre cases abandonades i dues que semblen habitades a partir d'aquí el camí s'enfila i fem un camí que no toca ja que voliem visitar el castell, després d'una forta pujada trobem una cruïlla, que ens diu que el castell és de baixada. Anem a visitar-lo, és clar després hem de tornar al mateix punt i més aviat torna a fer pujada.
Continuem pujant camí de l'ermita de Sant Miquel de Colera. Molt maca per fora i per dins. Aquí decidim provar un corriol per no haver de tornar enrere. El corriol és maco però és per fer-lo a peu. Com ja hi som pel tros tirem amunt.
Quan sortim a la pista ja només ens queda pedalar una suau pendent fins el cim. Les vistes des de puig d'Esquers són espectaculars, avui el dia no és molt lluminós, que va molt bé per pedalar però no tant per la vista així i tot ha valgut la pena pujar fins aquí.
De baixada en Pere ens fa passar per la font de Mas Patiràs i pel mateix Mas Patiràs. Una font que raja tot l'any amb aigua fresca. Encara trobem un dolmen més el d'el puig del Llop.
Una excursió que val la pena!

PictographPhoto Altitude 79 ft

Estació de Colera

PictographPhoto Altitude 338 ft

Poble quasi abandonat que marca el principi de la pujada

PictographPhoto Altitude 892 ft

Pujada dura, he parat a descansar una mica i de passada faig la foto d'una bonica vista...

Cruïlla

Fem un puja i baixa al Castell de Molinàs quan ens n'hem adonat que ens haviem passat de llarg el castell

PictographPhoto Altitude 925 ft

Faltava el fotògraf

Ermita de Sant Miquel de Colera

Des de l'Ermita fins aquí un corriol que no es pot fer en bici. Molt maco fet a peu acompanyant la bici.

Fem el prèssec, el plàtan o la nactarina al puig d'Esquers

Puig d'Esquers

Font de Maspatiràs

Raja aigua, poca però fresca...

Dolmen del Puig del llop

Ja va de baixada, s'ha acabat tant maspatiràs. Una excursió boníssima

• Photo of Sitravon
    Sitravon Sep 11, 2018

Ruta per gaudir després d'una tramuntanada, és una zona que desconec i voldria fer alguna sortida, la pregunta que vull fer-te és si tota la ruta és ciclable eliminant el tros fet a peu.
      Gràcies per la informació que ens facilites en les teves Ciclades que és de gran ajuda.

• Photo of Alfons_Hosta
    Alfons_Hosta Sep 12, 2018

Si si, tota la ruta és ciclable de bon fer, menys el trosset de corriol que ja anomeno, que al final són 10 minuts arrastran la bici. I tornant enrere és pot estalviar. salut.