Circular Cabo de Gata

2 days 2 hours 19 minutes
April 17, 2022
April 2022

near Los Escullos, Andalucía (España)

Travessa circular en tres etapes per Almeria. Els llocs més emblemàtics són el Parc Natural de Cabo de Gata i el Desert de Tabernas. Aquesta ruta la vaig agafar de wikiloc encara que amb algunes variants (https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/circular-las-negras-tarbenas-cabo-de-gata-46840956).

1ª Etapa. Los Escullos - Tabernas 75km/1200m
La tarda abans ja vam arribar i a diferència del track que seguiem, vam iniciar ruta des del càmping de Los Escullos. La nit anterior va ploure fins al migdia i vam arrancar a la 13h. La primera part és per la carretera (AL-4200) salvant el Cerro de la Amatista fins a Rodalquilar i Hortichuelas. En aquest punt fem la primera pujada del dia per una pista asfaltada en mal estat fins al Cerro Gallinaza on tornem a enllaçar en la carretera. Baixem novament cap Fernán Pérez i començarà una llarga pista de terra fins a la Venta del Pobre, en aquest tram vam patir pel fang acumulat, si ha plogut recomanaria un altra alternativa. Després de la Venta del Pobre per carretera fins a Polopos on parem a fer un mos (no hi ha bar). Poc després enllacem en la via verda que ens porta en lleugera pujada fins a Lucainena de las Torres. Després ja per carretera (en saltem la part de de muntanya pel retard que portem i per por d'agafar més fang) fins a Tabernas on fem nit.

2ª Etapa Tabernas - Almería 56km/640
Sortim en direcció Almería però ràpidament en desviem cap a una rambla que ens porta fins a l'entrada de Fort Bravo, on es filmaven les pel·licules de Western als anys 60 i 70. Tornem a la carretera (N-340), uns 4 quilòmetres, ja que la rambla va bruta amb aigües de dubtosa procedència. Sortim ja per un curt sender que ens porta a una pista i comença una llarga i dura pujada. La pista es torna sender i haurem d'acabar de pujar en les bicis a mans fins a la cota més alta, seguidament divertit i tècnic sender de baixada fins a l'estació de tren de Fuente Santa (no paren els trens). Ja tot serà baixada, primer per una interminable rambla fins a Gàdor i ja després fins a Almería per carretera.

3ª Etapa Almería - Los Escullos 57km/600m
Sortim de la capital pel Passeig Marítim on tenim un carril bici que més tard es converteix en una llarga pista. Gairebé 25 quilómetres plans i vora la mar fins a Cabo de Gata. A partir d'aquí per carretera (ALP-822) salvem el Far de Cabo de Gata i el Far de la Vela Blanca. després baixada per una pista trencada fins a San José on parem a dinar. Finalment, la última pujada per esquivar la Torre de Calahiguera i novament baixada per pista una mica descomposta fins a Los Escullos, on tornarem al càmping on vam dormir la primera nit. Espectaculars vistes durant tota l'etapa, especialment des dels llocs més alts.