Photo ofCircular Bagà - GR-107 - Coll de la Bena - Coll d'Escriga - Coll de Turbians - Serrat dels Moixons Photo ofCircular Bagà - GR-107 - Coll de la Bena - Coll d'Escriga - Coll de Turbians - Serrat dels Moixons Photo ofCircular Bagà - GR-107 - Coll de la Bena - Coll d'Escriga - Coll de Turbians - Serrat dels Moixons

Very difficult
August 9, 2023
August 2023

near Bagà, Catalunya (España)

Ruta circular amb pujades dures, però majoritàriament ciclables, amb recompensa, ja que els senders de baixada, tot i que, força tècnics, en gran mesura es poden realitzar sobre la bici. Cal mesurar el nivell de cadascú.
Sortim de Bagà seguint la Via Nicolau sentit Nord-Oest fins a sota Sant Joan d'Avellanet per agafar momentàniament la carretera de Gisclareny. La deixem per prendre el GR-107, en sentit ascendent fins al Coll de la Bena. Des d'aquí, prenen un sender, primer empenyent, i després força més ciclable que ens deixarà al Coll d'Escriga, i prenem la carretera direcció Gisclareny, sense arribar-hi, ja que trenquem a ma esquerra per tornar a pujar fins al coll de Turbians, tot per asfalt.
Des del Coll d'escriga fins al Coll de Turbians hi ha un sender que passa per tota la carena, però al principi cal empènyer molt la bicicleta, per tant optem per asfalt.
Des de Turbians hi ha la pista que baixa directament a Bagà, però nosaltres optem per agafar el "Sender Local" que surt a ma dreta, just al costat d'un banc. Anirem tota l'estona paral·lels a aquesta pista, però en "mode feréstec". Arribarem a la Collada de la Font de la Paleta, i baixem pel dret pel Serrat dels Moixons fins a la carretreta de Santa Fe del Quer, i des d'aquí ja enfilem cap a Bagà per finalitzar la ruta.