CINQUE TORRI -IBP 182- *****

Very difficult
July 31, 2017
July 2017

near Pocol, Veneto (Italia)

Iniciem la sortida a Pocol, ja que hem fet una aproximació en cotxe des de Cortina. Desfem un centenar de metres de la carretera que acabem de fer amb el cotxe i en mig d'una paella d'esquerres sortim per un corriol que, trams a peu, ens baixa al refugi del Lago d'Ajal. Des d'aquest punt anirem seguint per pista cap al nostre primer objectiu que és el Lago Croda. Cafetó al refugi Croda da Lago.
Prosseguim per un corriol tan maco com ampla, marcat amb el número 434, que ens pujarà a la Forcella Ambrizzola. Aquí la cosa canvia una mica i haurem de combinar els trams a peu amb els que si podrem pujar a la bici. Hem d'arribar a la Forcella Giau on ens trobem amb un sifó que farem a peu tant de baixada com de pujada. Al final arribem al Passo Guiau, interesant punt de concentració de ciclistes, motoristes i de tota tipus de concentració de cotxes tipus Ferrari. Aprofitem per dinar-hi.
Amb la panxa plena fem un tram de baixada per carretera, fins a trobar el Refugi Fedare, d'on arrenca un remuntador fins a Averau. Haurem de pujar per sota aquest remuntador, en una pista vertical i amb un roquissar horrorós. Quatre-cents metres de desnivell que jo gairebé tot el faré a peu. Un cop creuat Averau iniciem la baixada i ben aviat ens apareixen les Cinque Torri. Espectacular. Un cop l'hem vet admirat i retratat, continuem baixant per pistes i corriols fins a trobar la carretera que ens portarà a Pocol, per finalitzar la ruta.