Cingles de Pessonada i Canarill de Claverol.

Photo ofCingles de Pessonada i Canarill de Claverol. Photo ofCingles de Pessonada i Canarill de Claverol. Photo ofCingles de Pessonada i Canarill de Claverol.

December 15, 2023
December 2023

near la Pobla de Segur, Catalunya (España)

Comencem desde el Pont de Claverol fins el poble de Claverol. Seguirem ascendint fins agafar una pista que ens conduirà fins a una espectacular balconada natural amb vistes sobre l’embassament de Sant Antoni i tota la seva conca, un excel•lent indret per gaudir de unes vistes magnífiques abans de la llarga baixada que ens espera. Tal i com es pot observar al perfil de la ruta, tota la pujada és força progressiva i de bon rodar.
La baixada enllaça tres trails molt divertits i ben traçats: Canarill Trail + Claverol Zona Bloc + Serpentí. El primer tram és un sender molt llarg i panoràmic, tècnicament fàcil i que va perdent desnivell amb suavitat. El segon tram, una mica més dret i tècnic però igualment molt divertit i entretingut, transcorre per una zona ben peculiar de grans blocs i argiles vermelles. Una vegada de nou al poble de Claverol (per on hem passat de pujada) ens quedarà ja només l’última baixada, també força divertida i d’una dificultat similar a l’anterior (si el segon tram de baixada ens ha semblat difícil i ja en tenim prou, en aquest punt podem baixar per la mateixa carretera per on hem pujat). Una vegada al poble de Sossís ja només ens restarà tornar al punt d’inici pel sender del canal, un camí ben pla amb l’única dificultat en el punt que travessa un barranc que baixa de Sossís i de Sossís fins la Pobla de Segur.
La catalogu difícil per els dos trails últims ja que són tècnicament difícils.