Photo ofCIMS EN BTT : Sadernes - Coll de Faja - Can Nou - Coll de Riu - BASSEGODA - Principi - Mare de Déu de les Agulles - Sadernes Photo ofCIMS EN BTT : Sadernes - Coll de Faja - Can Nou - Coll de Riu - BASSEGODA - Principi - Mare de Déu de les Agulles - Sadernes Photo ofCIMS EN BTT : Sadernes - Coll de Faja - Can Nou - Coll de Riu - BASSEGODA - Principi - Mare de Déu de les Agulles - Sadernes

May 24, 2015
May 2015

near Sadernes, Catalunya (España)

Aghhh! Avui no l’he encertat amb el track que seguia i he tingut de patejar força estona!!
Això sí, paisatge molt maco i boscos brutals.

Surto de Sadernes ... on m’ha costat aparcar dons els pàrquings estaven a petar!! ... i reculo un petit tram de carretera, en baixada, per anar a buscar un camí que surt al Pont de Plansarenes.
Res més deixar la carretera, el camí s’enfila de valent cap a les Comes .. uff! Com puja!! ... continuo pujant i passo Can Pentinat, que fa una mica de pla per descansar. Aviat torna a pujar, passo Sant Andreu de Gitarriu i arribo al Coll de Faja.

Toca baixada, però ... sorpresa! És força pedregosa i no permet descansar gaire. Així arribo a Can Nou (Font abans d’arribar), on torna a pujar un altre cop ... Uff!!
Anant pujant, arribo al Coll de Riu, on deixo el trencall a l’esquerra per anar a Sadernes i pujo cap el Bassegoda. Pujant i pujant ... i esquivant els rocs ... arribo al Coll de Bassegoda, el passo i de seguida arribo al coll de Principi, on trenco a l’esquerra per pujar cap el Pla de la Bateria. A partir d’aquí, toca patejar un tram amb la bici a l’esquena, fins arribar a una paret on caldrà deixar la bici.

Una grimpadeta pels rocs, amb l’ajut d’unes cadenes tipus Via Ferrata i arribo al Cim del Bassegoda.
Fotos i avall ràpid, que fa yuyu deixar la bici abandonada!!

Tiro avall, amb la bici a l’esquena i quan decideixo pujar a la bici ... pam!! Pessigada de neumàtic amb un roc que em desinfla la roda ... collons!! No queda del tot inflada, però vaig tirant avall ... de tant en tant, hauré d’anar parant per inflar una mica!!

Torno pel mateix camí fins el Coll de principi i aquí l’he liat!!
ATENCIÓ : Per anar bé, cal recular fins el Coll de Riu i seguir la pista que baixa cap a Sadernes.

Però vaig trobar un track que feia un corriol i vaig pensar ... que collons, el faré! I així, al Coll de Principi, en comptes de tirar cal el Coll de Riu, segueixo la pista en baixada fins que agafo el corriol que voreja la cara Nord del Bassegoda ... Uff!! Força trams a peu, amb molta branca i molts, molts rocs. El bosc és molt maco però al cap d’una estona de patejar ja l’odiava!!
A més, de cop s’ha acabat el track que seguia i anava tirant ben perdut.

Al cap de molta estona, arribo a Mare de Déu de les Agulles i caminant una mica més, per fi arribo a la pista que baixa del Coll de Riu.
Ara ja sobre la bici, baixada ràpida ... si no fos per que havia d’anar parant a inflar!! ... passo la Font de la Cova i pel costat de la riera de Sant Aniol arribo a Sadernes.

Font de Galceran

Font de Can Nou

Font de la Cova

• Photo of joanbtt
    joanbtt Jun 22, 2015

Molt bona ruta tot i la seva duresa, vàrem gaudir de esplèndides vistes des de el cim, la informació sobre el corriol impossible va anar de perilla per no ficar-nos al mateix embolic.

• Photo of jlmedina
    jlmedina Jun 22, 2015

Si, la veritat és que hi ha força pujada en pocs quilòmetres i es fa una mica duret ... Però si us agrada fer cims amb la bici, prova de ficar "cimsenbtt" al cercador i trobaràs varies idees