Photo ofCIMS EN BTT : Alp - TOSA D'ALP - CAP DEL SERRAT GRAN - Coll de Pal - Supermolina - Alp Photo ofCIMS EN BTT : Alp - TOSA D'ALP - CAP DEL SERRAT GRAN - Coll de Pal - Supermolina - Alp Photo ofCIMS EN BTT : Alp - TOSA D'ALP - CAP DEL SERRAT GRAN - Coll de Pal - Supermolina - Alp

August 3, 2020
August 2020

near Alp, Catalunya (España)

Ufff! Brutal ... Crec que és la pujada més dura que he fet mai !!

Deixo el cotxe al centre d’Alp i començo a pedalar en pujada per la carretera.
Aviat, però, deixo la carretera i agafo una pista que puja en direcció la Roca Castellana.
Al quilòmetre 4 passo la Font de la Maimona i continuo pujant cap a la Font dels Ocells.
Segueixo endavant i aviat arribo a la carretera, a l’Estació d’Esquí de Masella.
Fins ara porto 7 quilòmetres de pujada, però a partir d’ara queden 7 quilòmetres de pujada molt forta.
Passo el pàrquing i agafo el camí que és una pista d’esquí ... Ufff!!
Rampes del 18% - 20 % amb molta pedra solta que no et deixa aixecar-te de la bici, que si no la roda de darrera rellisca ... Aghh!
Així és tota la pujada, agraint els moments en que es fica al 10% - 14% ... sembla pla! ... molt dura, molta pedra, costa pedalar ... Uff!!
Per sort, fa un dia una mica nuvolat i no fa gaire calor.
De miracle, arribo al refugi Niu d’Àliga. Faig, a peu, un petit cim que hi ha just al costat del refugi i acabo de pujar ciclant a la Tosa d’Alp.
Per baixar segueixo pels Rasos de Comabella i el Serrat Gran ... molt agradable aquest tram d’alta muntanya ... fins a encarar la pujada al Cap del Serrat Gran, que es fa a peu (5 minuts).
Segueixo el corriol en baixada cap a Coll de Pal.
Creuo la carretera i agafo el corriol que baixa fins a trobar la pista d’esquí que baixa cap el Llac de la Molina (xiringuito).
Rodejo els 2 llacs i segueixo baixant fins Supermolina.
Faig un tram de carretera i agafo un corriol en baixada força agradable i amb molta ombra, on només cal parar una mica d’atenció amb els rocs.
Finalment arribo a Alp on trobo una font just a l’entrar al poble.