Cim del Puiglluent des de Vilada. Volta circular.

Photo ofCim del Puiglluent des de Vilada. Volta circular. Photo ofCim del Puiglluent des de Vilada. Volta circular. Photo ofCim del Puiglluent des de Vilada. Volta circular.

November 13, 2023
November 2023

near Vilada, Catalunya (España)

L'objectiu d'avui és pujar el cim del Puiglluent per la cara sud del Catllaràs i gaudir de les vistes que ofereix aquest petit gran mirador.
Triem Vilada per accedir-hi. Tenim una pujada molt llarga ja que Vilada està a uns 750 m. d'altura. Això vol dir paciència.

Éscalfem motors fins l'ermita de St. Sadurní de Rotgers amb algunes rampes exigents. La humitat matinal estova una mica el terreny argilós endurint algun tram que et fa apretar. Després d'un petit descens ja agafem la pista que ens porta cap a Les Lloberes, resseguim un bon tros de la riera de la Cercosa, passant pel Gorg de l'Olla, un racó realment salvatge i solitari.

Ens queda el tram més dur i mengem una mica perquè no es faci tant llarg. Pugem tranquils fins als Plans de Cosp i Pla Fondo. Els 200 m. de desnivell que ens queden fins al cim són durs i força tècnics per un corriol que va seguint la carena (GR 241). La duresa queda recompensada sobradament. Després de fer el cim ens queda una part de remar força enmig de prats i corriol fins que arribem a Coll Pan. A partir d'aquí el GR ja és de baixada fins a St. Romà de la Clusa. Passem per una fageda amb tobogans molt divertits que ens fan oblidar la fatiga de cames.

La pista de baixada pels cingles de l'Escalell és agradable i amb vistes. A la casa de Comellas tranquem a la dreta per anar a buscar els corriols de la Creu de Roset i així rematar la feina. Encara farem un parell de rampes considerables abans d'encarar aquests camins un pèl més tècnics que els anteriors. Arribem a Vilada per corriol. Directes al bar!!

Ruta circular des de Vilada passant per:
- Ermita de Sant Sadurní de Rotgers (7.1 km)
- Coll de les Lloberes (13.5 km)
- Puig Lluent (19.8 km)
- Coll Pan (21.6 km)
- Refugi de la Clusa (24.4 km)
- Pas de l'Escalell (26.8 km)
- Collada de Roset (30.9 km)

Posem difícil per l'exigència del terreny, tant dels forts pendents com dels trams tècnics que tenim de corriols (de pujada i de baixada).