Cicloturisme: Vall del Bac i calçada romana

Photo ofCicloturisme: Vall del Bac i calçada romana Photo ofCicloturisme: Vall del Bac i calçada romana Photo ofCicloturisme: Vall del Bac i calçada romana

April 5, 2017
April 2017

near Sant Pau de Segúries, Catalunya (España)

Recorregut pel territori agrest de l’Alta Garrotxa, centrat especialment en la Vall del Bac.
Sortint de Sant Pau de Seguries, en un primer tram, aconseguim el coll de Sitjar i pedalem en direcció del veïnat de Resclusanys; el camí traça una balconada des d’on gaudim d’una gran panoràmica de la serralada pirinenca: el Puigmal, el Balandrau, el Costabona, el Canigó,..
Des del pla de Resclusanys ascendim al cim del Talló (1276 m); la vista s’eixampla cap al Montseny, el Bassegoda i el Mont; de baixada per la vessant de llevant descobrim alguns exemplars de faigs majestuosos, dels més grossos i imponents de Catalunya. Un llarg descens ens porta al fons de la vall, a l’hostal d’en Bac. Pugem per la vessant sud fins al veïnat de
Llongarriu, un indret elegant i captivador; val la pena visitar l’ermita romànica de la Mare de Déu dels Àngels, datada del segle XII.
La ruta continua en direcció a Sant Pau, però en el darrer tram de l’itinerari fem una incursió per la sorprenent calçada romana del Capsacosta; trams empedrats, murs de contenció, trencaaigües, diferents fites… una autèntica meravella.
L’itinerari, d’una quarantena de quilòmetres, ens proporciona un munt de satisfaccions: grans paratges, natura en estat pur, romànic escampat per la vall (Sant Andreu de Porreres, Sant Miquel de la Torre, Llongarriu, Sant Feliu de Bac,…) i una magnífica via romana que ens permet verificar que, efectivament, tots els camins porten a Roma.