Cicloturisme: Port del Comte-Serra del Verd (2 dies)

Photo ofCicloturisme: Port del Comte-Serra del Verd (2 dies) Photo ofCicloturisme: Port del Comte-Serra del Verd (2 dies) Photo ofCicloturisme: Port del Comte-Serra del Verd (2 dies)

Very difficult
one day 8 hours 17 minutes
December 2, 2012
November 2012

•   4.2 2 Reviews

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Gran recorregut circular en dues jornades per la Vall del Lord (Solsonés) enllaçant el Port del Compte,la Serra del Verd i el Pratformiu; es pernocta a l’agradable refugi de Coll de Port.
Iniciem la ruta al poble de St. Llorenç de Morunys enfilant per asfalt fins al coll de Jou; es continua l’ascens cap el Port del Comte passant pels prats de Bacies i pel singular forat de la Bòfia que antigament havia fet funcions de pou de glaç.
Després d’unes rampes exigents assolim a cavall de la bici el cim del Tossal d’Estivella (2338 mts) que ens ofereix una àmplia panoràmica (Cap de Verd, Pedraforca, Cadí, Ensija, Vall de Tuixent,); iniciem el descens pel Prat Llong en direcció a la Muntanya de l’Arp on resseguirem en bona part les pistes d’esquí de fons d’aquesta formidable estació (Tuixent-La Vansa); arribem primer al refugi de l’Arp (mirador esplèndid sobre la vall de la Vansa) i més endavant al de Coll de Port. Hem de remarcar el bon servei i acollida que ofereix aquest refugi.
Comencem el segon dia travessant grans extensions de bosc alpí per la part obaga de la Serra de Verd fins aconseguir el coll de Veís a sota mateix del Cap de Verd; Gaudirem d’una gran perspectiva sobre les valls de la Pedra i la Coma; per un corriol poc ciclable anirem a trobar una pista de bosc; l’hem de seguir en descens en direcció a la borda de Pujol.
Tornem a pujar i per la pista de les Collades i el coll Jovell arribem al Pratformiu un paratge bellíssim que fa honor al seu nom; a destacar les Terreres de Pratformiu que ens mostren una imatge espectacular del fenomen d’erosió en un terreny argilós.
La ruta continua fins el Cap de Balç un gran mirador sobre les guixeres, la vall, el pantà i la Serra de Busa. Pel bonic enclavament de St. Marti de la Corriu i de les Valls enllacem amb la ruta de Guixers fins a St. Lleir per arribar finalment a St. Llorenç de Morunys.
Haurem completat aquesta fabulosa volta de cims, colls, prats, boscos, cingleres, masos i refugis pedalant per indrets d’una gran bellesa i assaborint paisatges d’altíssima qualitat durant uns 85 kms i havent fet més de 3200m de desnivell positiu.

• Photo of sergiescriu
    sergiescriu Jan 13, 2013

Bona ruta si senyor! Jo la vull fer de cara al bon temps, però voldria saber si hi ha molta carretera a part de la pujada al coll del jou des de st llorenç.
    Gràcies
    SE

• Photo of Colla Bujonis
    Colla Bujonis Jan 14, 2013

Deuen ser uns 9 kms., però si passavem per pista el terreny es molt més costarut i en molts trams practicament inciclable, i varem decidir no perdre temps només començar i anar a l'idea. Crec que l'elecció va ser molt acertada.

• Photo of sergiescriu
    sergiescriu Jan 14, 2013

Moltes gracies per la resposta. L a fare de cara al bon temps segur!
    Salutacions
    Sergi

• Photo of lolobcn
    lolobcn Nov 2, 2013

buena ruta ....me la apunto

• Photo of tiri_slater
    tiri_slater Nov 12, 2013

He fet la ruta aquest cap de setmana i la veritat és que no m'agradat gaire.
    El primer dia està bastant bé tot, pujades exigents per pista amb vistes increibles. Nosaltres vam fer nit al refugi de l'arp, el qual recomano.
    Però el segon dia és per oblidar, que vol dir tram poc ciclable? Podríeu ser clars, ja que 2 empuja bike pel mig de matolls no és de bon gust.
    El pitjor de tot són les grans baixades per asfalt , quina llàstima després de l'esforç per pujar.
    De totes maneres, gràcies per compartir.

• Photo of BCN Biker Team
    BCN Biker Team Nov 14, 2013

Precioso entorno del que se disfruta en esta ruta.

Tan solo avisar a quienes vayan buscando bajadas técnicas, no hay ni una. Se baja todo por pistas forestales y carretera.

Además, el track contiene en el km. 48 un bucle absurdo que hace perder mucho tiempo atravesando a pie, a duras penas, maleza y vegetación para luego darte cuenta que vuelves al principio del bucle y no ha servido para nada.

Ideal para exprimirse a fondo, la cantidad de desnivel y duras rampas requieren cierta condición física.

Excelente la noche pasada en el Refugi de l'Arp.

Nuestra crónica de la ruta:

-Día 1: http://bcnbikerteam.blogspot.com.es/2013/11/port-del-comte-dia-1-rutas-del-bbt.html

-Día 2: http://bcnbikerteam.blogspot.com.es/2013/11/port-del-comte-dia-2-rutas-del-bbt.html

• Photo of ltorner
    ltorner Oct 11, 2015

Excellent ruta. Variada i en un entorn magnífic. Hi ha un tram molt curt (potser 300-400 m) no ciclable, pero aixo es tipic en un ruta d'alta muntanya com aquesta. Pel que fa a les baixades per asfalt, son molt divertides. No hi ha trialeres, pero ja ho deia la resenya. No se perque es queixen alguns. Potser haurien de llegir la resenya abans d'anar-hi. Nosaltres hem fet la ruta d'una tirada, 7 hores, inclosa pujada opcional al Pedro del Quatre Batlles (molt recomanable). Moltes gracies per penjar la ruta!