چشمه دیو آسیاب

June 9, 2017
June 2017

near Lār, Māzandarān (Iran)

برنامه رکابزنی از ابتدای ورودی سد لار تا چشمه دیوآسیاب از مسیر دشت ورارو
این برنامه در روز جمعه 19 خرداد ماه 96 به اتفاق 2 نفر دیگر از دوستانم اجرا شد.ابتدای مسیر از 2 کیلومتر مانده به نگهبانی سد لار، فرعی سمت راست شروع شد. این مسیر به سمت چال چال و دشت ورارو منتهی می شود. البته اولین فرعی سمت راست بعد از نگهبانی نیز به همین جاده منتهی می شود. از این مسیر همچنین می توان به جبهه غربی قله دماوند و پناهگاه سیمرغ دسترسی پیدا کرد.
پس از دشت زیبای ورارو به حرکت خود به سمت چشمه دیو آسیاب ادامه دادیم. این مسیر دسترسی به چشمه فوق العاده طولانی و سنگین می باشد. ولیکن فوق العاده زیبا و چشم نواز است. پس از دشت ورارو قسمت عمده ای مسیر، از کنار رودخانه عبور می کند و بسیار سرسبز و نمای تمام قد جبهه غربی دماوند پیداست. رکابزنی مسیر برگشت، از جاده معمول و مرسوم به مسافت 22 کیلومتر انجام شد که متاسفانه بدلیل مشکل اتمام باتری موفق به ثبت مسیر برگشت نشدم.

استراحت1- صرف صبحانه

استراحت جهت صرف صبحانه با مناظری از قله دماوند و سد لار

استراحت ۲

تایم استراحت بعد از دشت ورارو به سمت چشمه دیوآسیاب. طبیعت سرسبز و نمای جبهه غربی دماونداز مناظر مکان استراحت بود که حسابی خستگیمونو در کرد

استراحت ۳

توقف در کنار رودخانه و یه استراحت اساسی قبل از سربالایی های مسیر منتهی به چشمه دیوآسیاب