Chateau Verdun-Presa d'Aston-Étang de Laparan-Pla de las Peyres-Chateau Verdun

Photo ofChateau Verdun-Presa d'Aston-Étang de Laparan-Pla de las Peyres-Chateau Verdun Photo ofChateau Verdun-Presa d'Aston-Étang de Laparan-Pla de las Peyres-Chateau Verdun Photo ofChateau Verdun-Presa d'Aston-Étang de Laparan-Pla de las Peyres-Chateau Verdun

2089
August 10, 2016
August 2016

near Château-Verdun, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Sortida des de Chateau Verdun i encarem la carretera comarcal (molt estreta,cal anar amb compte ja que hi ha molt transit) D 520-A, sense deixar la fins al final. Va pujant molt poc a poc, però a partir del km 4 anem pujant sense parar amb un desnivell mínim del 6%,amb trams del 10%-12%. Poc a poc anem acumulant desnivell, primer arribem a la presa d'Aston on es pot veure la central hidroelèctrica. Continuem per la pista asfaltada i ja es va pujant i pujant sostinguda ment amb corbes molt tancades. La part més dura és tot just abans d'arribar a l'Étang de Laparan on hi ha rampes ja al final del 18% i amb la tralla a les cames que portem, es fan molt dures. Arribem ja a l'ètang de Laparan, aprofitem per fer fotos,beure,menjar i gaudir del munt d'ambient de gent que hi ha,tothom fent trecking. Hi ha moltes fons naturals on poder beure. Continuem pujant per una pista que passa pel costat de l'estany i pugem fins al Pla de las Peyres, un lloc preciós i amb unes vistes espectaculars. D'aquí surten un munt de rutes de Trecking perfectament senyalitzades i és un bon lloc de pelegrinatge de molta gent afeccionada a caminar per la muntanya. Un cop descansats,hidratats i menjats, comencem el descens molt ràpid que ens portarà fins a Chateau Verdun, punt de sortida. Cal anar amb molt de compte, ja que la carretera és molt estreta,l'asfalt està molt malament i hi ha molt transit de cotxes..... I abrigar-se per la baixada, fa molt fred i la sensació de fred és molt acusada.

ÉTANG DE LAPARAN

PLA DE LAS PEYRES (1700M)

• Photo of jafaga
    jafaga Jul 25, 2022

Hola
    ¿Se puede hacer con bici de carretera o el trozo de pista es mucho?