Chateau Verdun-Col de Doulent-Col de Sac-Miglos-Niaux-Tarascon-Chateau Verdun

Photo ofChateau Verdun-Col de Doulent-Col de Sac-Miglos-Niaux-Tarascon-Chateau Verdun Photo ofChateau Verdun-Col de Doulent-Col de Sac-Miglos-Niaux-Tarascon-Chateau Verdun Photo ofChateau Verdun-Col de Doulent-Col de Sac-Miglos-Niaux-Tarascon-Chateau Verdun

Very difficult
August 9, 2016
August 2016

near Château-Verdun, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Ruta molt dura i exigent pel gran desnivell que hi ha sobretot al principi. Sortim direcció Aston on agafem una altra trialera pujant molt dreta que ens farà posar peu a terra més d'un cop, sortim a la pista asfaltada que ens porta al poble de Larcat i d'allí iniciem la pujada sostinguda fins coronar el Col de Doulent, un cop al cim, agafem una pista que puja amb rampes sostingudes del 7%-8% durant molta estona que ens porta al Col de Sacs (1798 m) on arribar hi ja és una gesta!! per cert, un parell de km abans de coronar, hi ha una borda on hi ha una font on es pot omplir d'aigua (gèlida però boníssima!). Iniciem el descens i a 1 km, girem a l'esquerra on després d'un repentó que ens porta al cap d'un turó on hi pasturen unes vaques, ja iniciem el descens vertiginós i molt ràpid que ens porta a la Vall de Miglós i per uns poblets preciosos fins al pla on després d'enllaçar amb la carretera D8, ens porta direcció Nieux (famós per les coves prehistòriques) i Tarascon. Un cop a Tarascon, entrem al poble i després de travessar el riu i la via del tren, agafem una carretera local D123 que ens porta per la vora del riu Ariege. Passarem per la bonica població plena de Termes Ussat des Bains i ja tornarem cap a Les Cabannes per la N 20 amb molta precaució pel gran transit que hi ha. Sortirem de la nacional a Bouan i agafarem un camí que ens portarà al final de la ruta. En defenitiva, una ruta dura però espectacular pels paisatges que vas trobant....