Cervera-Hostalets-Cervera per diversos corriols.

Photo ofCervera-Hostalets-Cervera per diversos corriols. Photo ofCervera-Hostalets-Cervera per diversos corriols. Photo ofCervera-Hostalets-Cervera per diversos corriols.

2 hours
April 15, 2022
April 2022

near Cervera, Catalunya (España)

Aquesta ruta, surt de la part baixa de Cervera, vora la llera del riu Ondara, al camí dels Horts.

Comença camí dels Horts avall per anar a cercar la vall del Torrent Salat, on per un camí que puja sostingudament, arribarem a l'inici del primer corriol, bastant malmès, amb molta pedra grossa i amb molta profunditat de corriol, per arribar al final de la costa, vora la Cabana del Monjo.

Camí avall, baixarem fins al poble de Sant Pere dels Arquells, on per una pista asfaltada, anem a els Hostalets, per travessar l'antiga N-II i una mica més amunt l'autovia A2 per sota. Passem pel costat de Briançó i costa amunt en direcció a Montlleó, fins a trobar a ma esquerra l'entrada del corriol.

Anem intercalant corriol i camí, amb rampes força dretes. Passem per sota el Castell de Timor, on per un camí paral·lel a l'autovia i travessant-la per sota, tornem a St. Pere dels Arquells. on refent un trosset del camí que havíem baixat, anem a l'inici d'un altre corriol.

Passarem vora un circuit de motocròs i amb una mica més de camí i corriol, pujant i baixant, passant vora Montpaó, arribarem al Molí de Fiol. Ara ja només queda baixar una mica pel camí de vora l'Ondara per arribar al punt de sortida.

Els corriols que he fet avui no sé si eren per BTT o no, però gairebé tots, llevat de l'últim, estaven molt malmesos per pas de motos. Els corriols molt profunds on molts cops, sobretot costa amunt, toquen els pedals al terra del fondos que són. No goso a queixar-me perquè, potser, van ser els de les motos els que els van obrir i utilitzar primer que els ciclistes.

L'he valorat com a difícil, per les fortes rampes que hi ha, en dues o tres he hagut de pujar-les empenyent la bicicleta, i sobretot per la dificultat, pujant per l'erosionats que estan.