CERVERA-BELLMUNT-LA PANADELLA-CERVERA

Photo ofCERVERA-BELLMUNT-LA PANADELLA-CERVERA Photo ofCERVERA-BELLMUNT-LA PANADELLA-CERVERA Photo ofCERVERA-BELLMUNT-LA PANADELLA-CERVERA

May 3, 2019
May 2019

near Cervera, Catalunya (España)

Ruta que surt del centre de Cervera, passant per tota la part antiga en direcció a la plaça Major, sortint per la porta que ens dona accés a la muralla i baixar fins creuar el Riu D’Ondara per accedir a l’església circular romànica segle XI de Sant Pere el Gros.
Seguim en direcció a Els Turons en constant pujada fins arribar al pla, on entrem a un corriol d’uns 3,2 ms., que va vorejant entre garrics, matolls i algun pi. Per arribar al la Cabana del Monjo, on des de la torre de vigia es divisa una amplia panoràmica de la Ribera D’Ondara.
Seguint pel GR-7, creuem Rubinat, anant carenant trobem un altre llarg corriol en descens fins el poble de Pavia, creuem la carretera i en descens per una ampla pista arribem a Montfar.
Iniciem l’ascens cap a Bellmunt de Segarra, entre un espès i feréstec bos, per arribar a la cota més alta de la ruta (760 m.).
Fem uns 2,5 kms per carretera i arribar a La Panadella. Per amplies pistes entre camps de conreu, arribem al nucli de Palamós, en ruïnes.
En forta pujada arribem a Montlleó, poble abandonat, en destaca la seva Església en com única edificació sencera en mig de les ruïnes.
En descens seguim per una sèrie de corriols i pistes que ens orientaran fins arribar al Mas Claret. Seguim pistes fins Vergós de Cervera i vorejant el Riu D’Ondara, arribem a la part baixa de Cervera, on i arribem tot pujant per la antiga carretera i per la barbacana de la muralla.