Cerdanya maqui - Volta per la Cerdanya francesa

Photo ofCerdanya maqui - Volta per la Cerdanya francesa Photo ofCerdanya maqui - Volta per la Cerdanya francesa Photo ofCerdanya maqui - Volta per la Cerdanya francesa

July 14, 2018
July 2018

•   3.7 1 review

near Sainte-Léocadie, Occitanie (France)

Ruta circular amb inici i final a Santa Llocàia i volta per la Cerdanya francesa. En ser circular pot començar i acabar a qualsevol punt del recorregut.

RECORREGUT:
Santa Llocàia – Err – Vedrinyans – Llo – Port de Llo – Eyne – Sant Pere dels Forcats – La Cabanassa – Mont- Lluís – Llac de Calbet – Pyrenees 2000 – Font-Romeu – Egat – Estavar – Gorguja – Err - Santa Llocàia

DESCRIPCIÓ:
La ruta passa pels millors camins i corriols de la part sud de la vall, desde Santa Llocàia fins Sant Pere dels Forcats . Creua la vall per La Cabanassa i Mont- Lluís. Torna per la part nord des del Llac de Calbet passant per Pyrenees 2000 i Font-Romeu. Finalment, baixa de nou cap a Estavar-Llívia per Egat.
En aquesta ocasió, atès que volíem arribar a dinar a casa, vam fer algunes DRECERES a partir de Mont-Lluís per carreteres locals:
- la primera camí de La Llagona, trenquem cap al Llac de Calbet per la D-12,
- la segona, a partir dels Estanyols va per carretera D-618 fins Font-Romeu,
- i la tercera, en lloc de baixar d’Egat a Estavar per pista baixem per la carretera local D-33F.

MAQUIS: Els maquis van ser els grups armats que van operar en territori espanyol, especialment a la serralada Cantàbrica, als Pirineus, a Catalunya, País Valencià, Aragó i Andalusia, després de la Guerra civil per oposar-se a la institucionalització del règim franquista.

CERDANYA MAQUI: La ruta passa pels camins de la Cerdanya francesa, zona habitualment Maqui tant durant la guerra civil com durant la segona guerra mundial.