Photo ofCerdanya 2015. Santa Llocaia- Ref. Pastors Nahuja-Vallcebollera-Osseja-Nahuja. Sur les Traces des Ardoisières. Corriol 15 km. Photo ofCerdanya 2015. Santa Llocaia- Ref. Pastors Nahuja-Vallcebollera-Osseja-Nahuja. Sur les Traces des Ardoisières. Corriol 15 km. Photo ofCerdanya 2015. Santa Llocaia- Ref. Pastors Nahuja-Vallcebollera-Osseja-Nahuja. Sur les Traces des Ardoisières. Corriol 15 km.

August 19, 2015
August 2015

•   5 2 Reviews

near Sainte-Léocadie, Région Languedoc-Roussillon (France)

Surto seguint l'antiga carretera del Puigmal, tancada al transit. Comencem amb forta pujada 12/ 14%. Deixo enrere la carretera i arribo a la Font de Naüja, sense aigua. Trobo els senyals del PR de Naüja anomenat "Sur les Traces des Ardoisières", ja no deixaré de seguir.

Refugi Pastors de Naüja. Segueixo pujant per la ruta forestier, en arribar el coll, entro de ple a la solana, deixo el bosc i davant meu unes magnífiques vistes. Segueixo amunt fins que s'acaba.

Comença un sensacional corriol, els primeres metres, un centenar és impracticable amb la bici, cal empènyer.
Segueixo pujant fins a arribar a la font canaleta, ara el corriol comença a planejar i baixar. Arribo per sobre de les antigues pedreres de la pissarra, encara es pot veure alguna barraca abandonada. Forta baixada du a la pista del mas coma dels Llosers.

ULL. ATENCIO.Deixem el PR per tal de seguir la pista a la nostre dreta. Amb ferma baixada ens apropa a Vallcebollera, un parell de llaçades, passant prop del Mascarell, arribem a Vallcevollera.

Arribo a Vallcebollera per l carretera, el travesso. A la font, empleno el bidó d’aigua. Segueixo els senyals del PR., corriol, que torna a pujar fins al Puig. Aquí puc gaudir de sensacionals vistes del camí que fa poc baixava. Segueixo el corriol, que es fantastic fins arribar a Osseja.

Surto d'Osseja pel GR,PR i el segueixo fis a Naüja. Darrera foto a la placa d’inici i fi del PR a costat de l’església.

Ja només queda la pujada que du a Santa Llocaia.

Aquesta opcio es 100 % ciclable, ja que evita el corriol de forta baixada a Vallcebollera.

Que ho gaudiu.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Cruilla PR i Camí

El Pr es molt dificil jo recomano seguir el camí

PictographMountain hut Altitude 5,399 ft

Ref Pastoral Nahuja

Corriol Ardoisieres

Font

PictographRuins Altitude 5,823 ft

Pedreres Pisarra

Vallcebollera

Si seguim els senyals del PR es una baixada amolt dificil pero asequible per els bons.

El Puig Corriol a Oseja

PictographProvisioning Altitude 4,355 ft

Osseja009

PictographPicnic Altitude 4,260 ft
Photo ofNahuja Inici i final del PR Ardoisieres Photo ofNahuja Inici i final del PR Ardoisieres Photo ofNahuja Inici i final del PR Ardoisieres

Nahuja Inici i final del PR Ardoisieres

• Photo of Òscar Guàrdia
    Òscar Guàrdia Jul 15, 2020

Fantàstica ruta! He xalat com mai. Les vistes i els boscos d'alta muntanya són espectaculars. Pujada per pistes i baixades per pistes i corriols molt divertits i no gaire difícils tècnicament. Molt recomanable. 99% ciclable.

• Photo of agustí-CYCLOTURISME
    agustí-CYCLOTURISME Aug 15, 2021

Celebro que ho agis gaudir Oscar. SAlut.

• Photo of ferranbofill
    ferranbofill Apr 7, 2023

Volta molt maca d'alta muntanya

Corriols de vallcebollera I oceja molt macos

• rcirera Aug 13, 2023

Acabo de fer la ruta i esta mooolt be si tens poc temps. El corriol despres del refugi força tancat pero es va fent. La baixada desde Valcebollere preciosa!!