Photo ofCerdanya 2014. Tor de Querol-Guils- Niula-Greixer-Meranges- Eller-Orden-Bellver-Queixans-Nahuja Photo ofCerdanya 2014. Tor de Querol-Guils- Niula-Greixer-Meranges- Eller-Orden-Bellver-Queixans-Nahuja Photo ofCerdanya 2014. Tor de Querol-Guils- Niula-Greixer-Meranges- Eller-Orden-Bellver-Queixans-Nahuja

Very difficult
August 22, 2014
August 2014

near Sainte-Léocadie, Languedoc-Roussillon (France)

El recorregut transita per:
Santa Llocaia, Ur, Enveig, La Tor de Querol, Iravals, Guils de Cerdanya, Niula, Corral nou del Ponç, torrent de Montmalús, Gréixer, Meranges, el Molí, Éller, Barranc de la Secleta, Ordèn, Bellver de Cerdanya, Baltarga, Sansor, Sanavastre, Soriguerola, Queixans, le Pereres, Vilallobent, Palau de Cerdanya, Osseja, Naüja,

Descripció del recorregut.
Surto de santa Llocaia per tal d’anar a la Tor de Querol, segueixo els camins i carreters més rectes i en bon estat possible.
Deixo la Tor seguin un corriol de pujada, de bon fer, a Iravals el corriol segueix fins a trobar el camí de Guils a la Tor de Querol. Camí empedrat, ombrívol pels freixes que a banda i banda.
Guils, entro al mig del poble per tal de trobar el camí de Fontanera. La pujada és de les que fan bufar de valent. Les sensacionals vistes de la Cerdanya fan de més bon pujar. Als 1650 m deixo el camí i segueixo a l’esquerra un corriol força dret i amb molta pedra que du a Niula.
Deixo Niula per la carretera, fins al primer revol, a la dreta, un altre corriol, de molt bon fer, du a creuar el torrent de les Ferreres. Aquest tros cal estar atent donç el penya segat es força impressionant, no apte per qui tingui vertigen. El corriol, segueix fins a la Serra dels Corrals Blancs. Segueixo la pista de sota de Montmalús i fins a Greixer.
Vaig pel camí de les antenes, pel camí de la coma de Cortal, que amb una llarga i forta pujada fins a Boïga de Pere Anton. Al pla el camí és enfangat per les pluges dels darrers dies. Ara baixada fins a Meranges.
Meranges, sóc a mig camí, aprofito per fer un most a Cal Joan.
Reprenc la sortida pel Moli, i per sota de la Carbassa. Segueixo el camí d’Éller. Ara agafo el camí d’Ordèn, al principi en bon estat, al arribar al Serrat del Bac, segueix mol malmès i ple de pedres que fa que tingui d’anar a peu tan de baixada fins al Torrent de la Farga Vella, com la pujada fins trobar el camí del Bosc .
Ordèn. Ara començo a baixar per la carretera que du a Bellver. Ara la vista del cadi és impressionant.
Surto de Bell ver per camis coneguts, deixo enrere Baltarga, Sampsor, Sanavastre, Soriguerola, Queixans, Les Pereres, Vilallobent, Osseja, Naüja i finalment Santa Llocaia.

Petit resum:
Recorregut circular per l vessant Sud de la Cerdanya. Combina pujades per camins, algun amb forta pendent, y corriols la majoria de baixada. Cal destacar el mal camí d’Éller a Ordèn, amb molta pedra i que es fa difícil de ciclar. El recorregut transita per molts pobles que ens permetran parar a omplir d’aigua i alguns ens permetra de menjar. Les vistes de la Cerdanya i Cadi són sensacionals.