Cavalls del Vent BTT. 2a Etapa. Prullans - Bagà

Photo ofCavalls del Vent BTT. 2a Etapa. Prullans - Bagà Photo ofCavalls del Vent BTT. 2a Etapa. Prullans - Bagà Photo ofCavalls del Vent BTT. 2a Etapa. Prullans - Bagà

June 12, 2021
June 2021

near Prullans, Catalunya (España)

Etapa dura però molt bonica. Sortim del camping de Prullans i reculem per la carretera fins al punt del corriol que vam deixar ahir. Continuem per algun troç de pista i corriol facilet fins a Bellver, mullant-nos una mica amb la rosada del matí. Des de Bellver comença la pujada al refugi de cortals d'ingla i al coll de Moixeró. Es una pista sense grans desnivells i molt bonica, sempre pel mig del bosc. Des del coll baixem per una pista a través d'un frondós bosc d'avets fins al refugi del Serrat de les Esposes, lloc magnífic que mereix una parada i una cervesa. Aquí coneixem a l'Ignasi, tota una font d'inspiració de vida. Continuem baixant fins a Riu de Cerdanya per Carretera, passem per Urús i per Das on fem un petit port de carretera. Baixem direcció Alp però abans d'arribar agafem una pista a ma dreta que puja direcció l'estació de la Masella. Quan arribem a l'estació comencem una pujada duríssima, casi infernal, amb el 26% d'inclinació, a través de les pistes d'esquí fins a la zona de la Pleta. Aquí continuem per una pista molt mes suau amb vistes a l'estació de la Molina per l'esquerra i a la Tosa per la dreta, fins arribar al coll de Pal. Desprès de la foto de rigor, baixem un tros per carretera de 3 km per agafar una pista a ma dreta que fa pujada però dura poc. Després d'un collet baixem fins al mirador d'Orus, parada obligatoria, amb unes vistes espectaculars. D'aquí continuem baixant, primer per una pista pedregosa i després per carretera fins a Bagà. Dormim al Santuari del Paller, a 2 km de Bagà per una carretereta estreta i costeruda, lloc molt recomanable.