Çatalkaya-Behzat Tepe-Manastır-Balçova Termal

Photo ofÇatalkaya-Behzat Tepe-Manastır-Balçova Termal Photo ofÇatalkaya-Behzat Tepe-Manastır-Balçova Termal Photo ofÇatalkaya-Behzat Tepe-Manastır-Balçova Termal

April 15, 2013
April 2013

near Narlıdere, İzmir (Türkiye Cumhuriyeti)

Rotaya Narlıdere'den başlayıp, Çatalkaya üzerinden Behzat Tepe'ye ulaştık. Behzat Tepe'den balçova doğrultusunda yangın yolundan Manastır-2 bölgesine bağlanan patika girişine doğru indikten sonra teknik bir inişle Manastır-2 bölgesine indik. Daha sonra rotayı uzatmak ve süratli iniş yapmak için tekrar orman yolundan devam ettik ve Manastır-1'in alt tarafındaki yarış parkurundan devam ederek Balçova Termal Otele ulaştık...Genel anlamda bakıldığında ortalama üstü kondisyon isteyen, 900 metre'lik irtifaya ulaşılan ve teknik iniş içeren çok keyifli bir rota. İzmir'i ve körfezi boylu boyunca görme imkanı bulunabiliyor. Rota boyunca su kaynağı pek göremediğimiz için tedarikli gitmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

Patika Girişi-3

MTB yarış patikasına giriş noktası

Manastır-1 Patikası Girişi

Bu noktadan aşağıya doğru inen patika Manastır-1 bölgesine ulaşır.

Yol Ayrımı-2

Bu bölgede iki yol ayrımı mevcut. İkisinde de sola giden yola girilecektir...

Behzat Tepe Dönüşü

Bu kısımda iz takip edilirse Behzat Tepeye ulaşılacaktır...

• Photo of mademir
    mademir Dec 26, 2018

Mehmet cim İzmir in en güzel dağ bisikleti rotası burası bence. Bizim etabın varyasyonu gibi olmuş. Biz daha ilerden biraz asfalt yoldan gittikten sonra Balçova baraj gölü yoluna indik. Süpersiniz.

• Photo of Mehmet Çabuk
    Mehmet Çabuk Apr 21, 2020

Güzel rotaydı, teşekkürler. Yangın yolu sonrası teknik iniş beni zorladı, çoğunu bisiklet elde inmek zorunda kaldım.