Castellonroi, Alcampell, Ermita San Quilez

Photo ofCastellonroi, Alcampell, Ermita San Quilez Photo ofCastellonroi, Alcampell, Ermita San Quilez Photo ofCastellonroi, Alcampell, Ermita San Quilez

Very difficult
July 22, 2013
May 2013

near Castellonroi / Castillonroy, Aragón (España)

Es una ruta que s'inicia a la Benzinera situada a Castellonroi, al pk 35,2 de la N-230.

Es una ruta que força dura, pero molt espectacular. Es comença ja per una forta pujada, seguida d'un tram trencacames fins arribar a Alcampell. On ja podem veure l'ermita a dalt del turo on hem d'arribar.

Un cop alla s'inicia ja el tram bàsicament de pujada amb algun petit tram de baixada, per un entorn força boscos que ens acompanyara fins practicament a l'ermita.

La pujada, que recomano que es prengui amb calma, te unes vistes magnifiques donat que tenim vistes als dos cantons de la pista, cal disfrutar-la que no hi ha pressa.

Un cop a dalt, aprofitant el pou que hi ha a dalt per refrescar-nos, iniciarem la baixada que te un tram inicial força difícil amb moltes pedres, sobretot aquest any que ha plogut molt, jo recomano fer-ho a peu, total son 300-400 com a molt.

Un cop abaix passem pel Mas Blanc, travessem de nou la N-230, i iniciem una abixada en un tram de pista força espectacular cami de Camporells. Travessarem una finca i pendrem la carretera fins a Camporells, alla agafarrem una alra carretera que abandonarem a cap de aproximadament 1 km per pendre una altra pista de pujada,que un cop passat un petit coll enllaçarem amb la carretera que va de Balldellou a Castellonroi.

Pendrem aquesta carretera que ja sera tot baixada fins a ll cotxe, s'agraeix despres de l'esforç realitzat.

Com he dit es una ruta força dura una forma de retallar-la per no fer-la tant exigent es iniciar el recorregut a Alcampell fer la pujada i baixar pel mateix lloc.

Una altra forma de for-ho mes assequible és seguir la ruta fins la baixada de l'ermita i un cop al Mas Blanc al passar la N-230, pendre aquesta carretera que te bon voral i seguir-la fins al cotxe.

La ruta la vam fer a la primavera per mi es la millor epoca perquè tots el conrreus estan verds i les vistes son més boniques.

IMPORTANT: Per a gent que la vulgui fer a peu l'accès es a partir del Mas Blanc,situat al pk 51,5 de la N-230 i seguir la trialera que en BTT es fa baixant, la vista mereix la pena.

Ermita de San Quílez

Ermita Refugi de San Quílez

Zurita

Pedania de Zurita

• mr2lleida Jul 23, 2013

Fiques com a dificultat tècnica "molt difícil". Ho dius pel terreny (trialeres) o per les dures pujades?

Al mapa sembla que la majoria es pista,no?

Salutacions i gràcies!

• Indibil Jul 23, 2013

Com dius practicament tota la ruta es per pista sense dificultat tecnica.

He posat molt dificil per la suma de les dos coses, ja que la pujada a l'ermita es força llarga i en algun punt amb força pendent, tot i que la pista es força bona.

I desprès la baixada per trialera des de l'ermita que és bastant dificil, tot i que es molt curta i es poden fer perfectament els primer metres a peu i continuar la ruta sense problemes.

De totes formes una persona acostumada a fer aquest tipus de rutes no ha de tenir cap problema per fer-la.

Si la fas ja em diras que et sembla, jo la veritat es que desconeixia completament la zona i em va agradar força.

Una variació que es pot fer a la ruta es pujar a l'ermita de los Martires que ens va de camí i nomes cal desviarse a la esquerra al final de pujada que fem passat Camporells, al kilometre 40,2 de la ruta y desviarnos aproximadament un kilometre. Com que estem al final de la pujada crec que no caldra pujar massa, i despres tornem a recuperar la ruta i fem la resta que es tot una comoda baixada, que s'ha de fer depresa que si no es calenta la cervesa que segur que us espera al parador que hi ha a la benzinera.

• Photo of jguasch
    jguasch Jun 26, 2014

Ruta molt variada pel paisatge, el tipus de pista, ... La trialera per baixar de l'ermita de San Quílez, genial en tots els aspectes (algun bocí a peu i prou). Molt recomanable. Gràcies per compartir-la.

• Photo of Harrbar
    Harrbar Oct 17, 2014

Muy buen recorrido con excelentes vistas y una buena subida para entrenar por pista hasta la ermita de St.Quiles, sin embargo la trialera está fatal!! :(

• Indibil Dec 30, 2014

Si la trialera esta bastant malament sobretot aquest any que ha plogut molt, però com que es un tros petit es pot fer a peu sobretot la part inicial i fora problemes.

• Photo of Pepeludm
    Pepeludm Jul 18, 2017

Excelente Recorrido, y vistas magnificas, he disfrutado la ruta, pero la trialera sigue estando fatal!!!, mucha piedra suelta y de gran tamaño que se ha desprendido y ha quedado en medio de la senda, a parte la vegetación se está comiendo el terreno.
    Hay tramos que si esquivas la vegetación, te comes una piedra, he estado a punto de saltar 2 veces por encima del manillar, así que nada, la bajé andando hasta que se ensancha y se convierte en pista.
    Lo mejor, el pueblo semi-abandonado de Zurita, buena fuente y fresquita!!!! eso antes de iniciar el asalto final de la subida viene de lujo!!!.