Photo ofCastelldefels - La Clota - Les Agudes - Volta a la Morella - Campgràs - Platja de Castelldefels - Castelldefels Photo ofCastelldefels - La Clota - Les Agudes - Volta a la Morella - Campgràs - Platja de Castelldefels - Castelldefels Photo ofCastelldefels - La Clota - Les Agudes - Volta a la Morella - Campgràs - Platja de Castelldefels - Castelldefels

January 20, 2024
January 2024

near Castelldefels, Catalunya (España)

Volta a la Morella, ruta circular des de Castelldefels que podem dividir en 3 trams, el primer tram fins a les Agudes és un tram sense complicacions tècniques, "només" fortes rampes a la mítica pujada del "purgatori". Des de les Agudes fins Campgràs hi ha una barreja de pistes amb molta pedra i desnivells forts que fa difícil fer-los dalt de la bici (Almenys per mi) també tenim un bonic corriol de baixada des del coll sostrell fins al fondo del teix i des d'aqui un puja i baixar per pistes amb molta pedra solta i amb forts desnivells. I l'últim tram és des de Campgràs fins al punt de sortida que és tot per carretera secundària, passeig marítim de sitges-Castelldefels i carrers del poble.

Sortim del carrer Rafael Casanova i puguem per Antonio Machado per anar fins a la part alta de vista alegre i agafar la pista que puja fins al coll de la sentiu. Baixem des del coll de la sentiu fins el fondo del celler per remuntar-lo passant prop de Can Sopes (3.5 km) i pujar fins a Can Tardà (5.1 km) per la mítica pujada del purgatori. Seguim amunt fins a arribar a l'antic camp de tir i baixar per l'Abeurada de Tibart (6.6 km) i pujar fins al Coll de la Clota (8.2 km) i la creu de la clota. Seguim pel GR92 per la pista que puja fins a les agudes i quan la pista es converteix en corriol abans del cim, fem mitja volta (hi ha la possibilitat de pujar fins al cim) Baixem fins al Coll Sostrell (12.2 km) i des d'aquí agafem el corriol que baixa fins a trobar la pista del fondo del teix. Agafem la Pista que és una continuo puja i baixar amb forts desnivell i amb trams de molta pedra solta fins a arribar a la Pujada final cap a la Barraca de la Morella (14.8 km) i el coll de la Morella on tornem a trobar el GR92 i baixem cap a campgràs primer per una pista de pedra i després ja per una pista emporlanada. Arribem a la carretera de la plana novella i la seguim cap a la platja de Castelldefels passant per la Pleta. Arribem a la platja i seguim pel carril bici per tot el passeig de Mar fins a arribar a l'avinguda de la platja i pujar cap al poble i seguint diferents carrers tornar el punt de sortida.