Photo ofCastellar+Tres pins+Pla de les Forques+coll d'Ases+Salomo+Granera+Sant Llorenç+Puig de la Creu Photo ofCastellar+Tres pins+Pla de les Forques+coll d'Ases+Salomo+Granera+Sant Llorenç+Puig de la Creu Photo ofCastellar+Tres pins+Pla de les Forques+coll d'Ases+Salomo+Granera+Sant Llorenç+Puig de la Creu

January 5, 2022
January 2022

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Sortida bastant complerta des de Castellar del Vallès fins a Granera totalment cicable.

Sortim de Castellar pujant la pista principal que porta fins l'alzina Balladora, on al final de la ruta tornarem per arribar fins el Puig de la Creu.
Seguidament en el següent encreuament seguim a la dreta cap a Tres pins. A l'inici es baixada però després acabarà sent baixada fins el coll de Tres pins on girarem a l'esquerra, planejarà el camí passant per darrera de Coll Munner on hi ha un revolt tancat en baixada i a la pista ens portarà fins el Pla de les Forques. En aquest punt sortirem a la carretera per fer 50m i agafar la pista que puja fins a Coll d'Ases.

La pujada a Coll d'Ases es llarga i en molt bon estat, cada vegada te mes punts asfaltats desafortunadament. Aquesta pujada la podem dividir en tres trams, el primer que arribar fins el coll de Vinardell on trobem el primer descans, a continuació ve un altre tram de pujada mes curt fins el coll Pi d'en Guardia on hi ha un altre descans per enfilar la darrera pujada fins Coll d'Ases.

A coll d'Ases anem cap a la casa del Salomó on just abans teniu les antenes des de on podeu anar a veure les vistes de tot el Vallès i serra de l'Obac. Passada la casa del Salomó la pista baixa durant una estona llarga tot just abans de passar per una masia on començarem a pujar fins sortir a Granera a toca de l'ermita de Santa Cecília. A la cruïlla ens dirigim cap a dins del poble, passem pel costat de la font i baixem cap el barri de l'església on tornem a tenir unes bones vistes de la serra de l'Obac amb La Mola i El Montcau com a protagonistes.

A Granera ja estem a la part mes alta de la ruta i a partir d'ara cada vegada des contarem mes metres dels que afegir al desnivell acumulat, per tant, comencem a baixar en direcció a Sant Llorenç però deixarem el camí de baixada per passar molt a prop de l'ermita de Sant Feliu de Vallcarca i anar a buscar el corriol que arribar a Sant Llorenç de Savall pel polígon industrial.
Aquí serà l'únic punt on poder haureu de posar el peu a terra per passar un parell de grons de pedra.
Arribats a Sant Llorenç creuem la població i sortim pel carrer de la fonda Rius, allà en comptes de seguir recte pel camí de les estàtues passarem per la dreta per afegir una mica mes de volta per finalment tornar a la pista de les estàtues i pujar fins Coll Roig a on la pista que be a continuació es ample i amb bon estat que porta fàcilment fins el pla de Can Cadafalch.

A Can Cadafalch fem una petita volta per anar a buscar un corriol molt maco i tornar a sortir 20m mes endavant. Aquest corriol es totalment cicable sense cap punt complicat.

I per acabar arribem de nou a l'inici de la ruta, l'Alzina Balladora i ens enfilem per la cadena amunt per anar fins l'ermita del Puig de la Creu i baixar pel davant a Castellar. Aneu en compte amb aquesta baixada perquè es forta i sempre hi ha gent caminat.

Salut i força pedals.

___________________________________________________________________________________

Salida bastante completa desde Castellar del Vallès hasta Granera totalmente saciable.

Salimos de Castellar subiendo la pista principal que lleva hasta la encina Balladora, donde al final de la ruta regresaremos para llegar hasta el Puig de la Creu.
Seguidamente en el siguiente cruce seguimos a la derecha hacia Tres pins. Al inicio es bajada pero después acabará siendo bajada hasta el collado de Tres pins donde giraremos a la izquierda, planeará el camino pasando por detrás de Coll Munner donde hay una curva cerrada en bajada y en la pista nos llevará hasta el Pla de las Forques. En este punto saldremos a la carretera para hacer 50m y tomar la pista que sube hasta Coll d'Ases.

La subida a Coll d'Ases es larga y en muy buen estado, cada vez tiene más puntos asfaltados desafortunadamente. Esta subida la podemos dividir en tres tramos, el primero que llegar hasta el collado de Vinardell donde encontramos el primer descanso, a continuación viene otro tramo de subida más corto hasta el collado Pi d'en Guardia donde hay otro descanso para subir la última subida hasta Coll d'Ases.

En coll d'Ases vamos hacia la casa del Salomón donde justo antes tiene las antenas desde donde podéis ir a ver las vistas de todo el Vallès y sierra del Obac. Pasada la casa del Salomón la pista baja durante un rato largo justo antes de pasar por una masía donde empezaremos a subir hasta salir a Granera junto a la ermita de Santa Cecilia. En el cruce nos dirigimos hacia dentro del pueblo, pasamos junto a la fuente y bajamos hacia el barrio de la iglesia donde vuelvo a tener unas buenas vistas de la sierra del Obac con La Mola y El Montcau como protagonistas.

En escoba ya estamos en la parte más alta de la ruta ya partir de ahora cada vez se contaremos más metros de los que añadir al desnivel acumulado, por tanto, empezamos a bajar en dirección a Sant Llorenç para `o dejaremos el camino de bajada para pasar muy cerca de la ermita de Sant Feliu de Vallcarca e ir a buscar el sendero que llegar a Sant Llorenç de Savall por el polígono industrial.
Aquí será el único punto donde poder tendrá que poner el pie en el suelo para pasar un par de grones de piedra.
Llegados a Sant Llorenç cruzamos la población y salimos por la calle de la fonda Rius, allí en vez de seguir recto por el camino de las estatuas pasaremos por la derecha para añadir un poco más de vuelta para finalmente volver a la pista de las estatuas y subir hasta Coll Roig donde la pista que viene a continuación es ancha y con buen estado que lleva fácilmente hasta el llano de Can Cadafalch.

En Can Cadafalch hacemos una pequeña vuelta para ir a buscar un sendero muy bonito y volver a salir 20m más adelante. Este sendero es totalmente saciable sin ningún punto complicado.

Y para terminar llegamos de nuevo al inicio de la ruta, la Encina Balladora y subimos por la cadena arriba para ir hasta la ermita del Puig de la Creu y bajar por delante a Castellar. Tenga cuidado con esta bajada porque es fuerte y siempre hay gente caminada.

Salut i força pedals

Cruilla dreta

Cruilla_dreta

Ermita Santa Cecilia

Santa Cecília de Granera és una capella romànica del cementiri del poble de Granera, a la comarca del Moianès. Es tracta d'un dels tres monuments més importants del municipi; juntament amb el Castell de Granera i l'església parroquial de Sant Martí.[1] És a migdia del Barri del Castell, ran del cementiri de Granera. És al costat sud de la cruïlla de les carreteres de Sant Llorenç Savall i Castellterçol (BV-1245) amb l'accés al Barri del Castell i al camí de Monistrol de Calders a Granera. https://ca.wikipedia.org/wiki/Santa_Cec%C3%ADlia_de_Granera

Corriol de Coll de Traens

Corriol_de_Coll_de_Traens

Puig de la Creu

El Puig de la Creu és una muntanya de 668 metres a cavall dels municipis de Castellar del Vallès i de Sentmenat, a la comarca del Vallès Occidental. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic[1] i un castell edificat entre els segles xvi i xvii i protegit com a Bé Cultural d'Interès Nacional.[2] A la part més alta del puig hi ha l'església romànica de Santa Maria del Puig de la Creu. Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC. https://ca.wikipedia.org/wiki/Puig_de_la_Creu_(Castellar_del_Vall%C3%A8s)

PictographCastle Altitude 2,608 ft

El castell de Granera és un edifici de Granera (Moianès). Resta tot el perímetre dels seus murs aixecats sobre un penyal i bona part de les dependències interiors, alguna d'elles amb volta, altres sense sostres.[1] És un castell medieval majoritàriament del segle xi, amb elements de castell roquer probablement anteriors, bastit en el cim del turó que rep el mateix nom del castell. El barri del Castell del poble de Granera s'estén als peus del castell, pel seu costat meridional. És una obra declarada bé cultural d'interès nacional per un Decret del 22 d'abril del 1949, publicat al BOE del 5 de maig d'aquell mateix any. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Granera

Tres pins

Tres_pins

L'Alzina_Balladora

PictographRuins Altitude 1,991 ft

Edifici de planta rectangular, de planta baixa, pis i engolfa, amb alguns cossos adossats a ponent. Tot i que l'edifici estava bastant en ruïna, darrerament se li ha fet un arrebossat interior i una coberta que impedeixen la degradació. Una part de la casa té usos agropecuaris com a magatzem. Conserva un forn, alguna finestra amb la llinda decorada i una amb festejadors, i altres petits detalls. https://patrimonicultural.diba.cat/element/collmonner-coll-monner-mas-monner

Pla de les Forques

Pla_de_les_Forques

Pista_Coll_d'Ases

Pi_d'en_Guardia

Plaça de l'Era

Hi ha una font i unes vistes immillorables de la serra de l'Obac, amb la Mola i Montcau com a punts mes alts.