Castellar+Togores+Guanta+Puig+Pla de le Forques+Sant Jaume Vallverd

Photo ofCastellar+Togores+Guanta+Puig+Pla de le Forques+Sant Jaume Vallverd Photo ofCastellar+Togores+Guanta+Puig+Pla de le Forques+Sant Jaume Vallverd Photo ofCastellar+Togores+Guanta+Puig+Pla de le Forques+Sant Jaume Vallverd

December 17, 2023
December 2023

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Ruta en forma de 8 que te mes de 50km i no s'allunya molt de Castellar. Ara bé, que si us ve de gust es ben fàcil dividir-la en dos rutes. El recorregut es totalment rodador, excepte un parell de corriols per trencar la monotonia de la pista però això no impedeix que sigui totalment cicable.
Iniciem la ruta pujant al cementiri de Castellar on s'acaba el carrer asfaltat i comença la pista. Nomes començar la pista agafem un corriol a la dreta que te el mateix sentit que la pista i que acaba sortint a la pista de nou, per tant, si no us bé de gust el corriol podeu continuar per la pista i tronareu a trobar el track mes endavant.Al sortir del corriol continuem per la pista que continua baixant fins la pista que ve de les pistes d'Atletisme, passa per l'ermita de Sant Pere d'Ullastre i continua cap a Sabadell. Al arribar a l'antic aeroclub, ara un camp d'oliveres, girem a l'esquerra cap a l'ermita de Togores i baixar fins el sot per pujar i sortir a la pista que ve de la Salut de Sabadell i que ens tornaria de nou al cementiri de Castellar. Aquesta pista es ample i de pujada, sense pujades fotes però poc a poc va guanyant metres. A mida que avancem per la pista trobarem algun que altre camí que se'n va a l'esquerra però el segon a la dreta es el per haurem de seguir. Al principi puja un mica però desprès baixa fins la carretera de Sentmenat. Hi ha una baixada forta i que està indicada com a perillosa perquè s'agafa bastanta velocitat i mes d'un ensurt ha hagut a la baixada. Abans d'arribar a la carretera creuem un petit torrent, segurament sec, i es on s'acaba la baixada i queda una petita pujada fins arribar a la carretera. Creuem la carretera de Sentmenat i seguim per la pista asfaltada que va fins a Guanta. l'inici de la pista es asfaltat però desprès de la darrera casa s'acaba i comença la pista que al primer revolt i encreuament comença la pujada d'uns 10minuts mínim fins l'encreuament a l'esquerra per tornar a Castellar per Can Padró. El camí es de baixada fins passar pel costat de Can Montllor on planeja fins el següent encreuament a la dreta on s'inicia un tram amb pedres de pujada que es desprès de la cadena es suavitza fins arribar a a passar pel costat de Can Padró on hi ha una rampa forta fins la nevera. On podeu comprar els seus productes si us be de gust.Seguidament el camí que passa pel costat de les oliveres es converteix en un corriol i arriba a Castellar pel costat de l'escola del Casal a on s'entre als carrers del poble. I aquí s'acabaria el primer bucle del 8 si es el que voleu fer.
Si no, seguim a buscar la pista de Puig i pugem els seus quasi 4km amb els darrers 700m abans de arribar a l'alzina balladora com els mes durs. Desprès seguim per la pista de l'esquerra que a l'inici baixa una mica però que acabarà pujant de nou fins el encreuament de 3 pins on seguim a l'esquerra passant per la casa en runes de Coll Moner i en direcció al Pla de les Forques. Tot aquest recorregut entre 3 pins i el Pla de les Forques te bastant tram que planeja o tendeix a baixar però arribant al Pla de les Forques tenim una petita pujada. En aquest cas no arribarem a sortir fins el pla de les forques perquè al encreuament justa bans d'arribar agafarem a l'esquerra per tornar en direcció a Castellar i quan arribem al pla de Can Cadafalch agafarem un corriol que ens portara a passar ben a prop de l'ermita de Sant Jaume de Vallverd, passar pel costat de la Busqueta i sortir a la pista per on arribarem a Sant Llorenç de Savall. Abans d'entrar a l poble pel pont que trobarem seguirem recte pel carrer asfaltat per anar a buscar una pista i tornar cap a Castellar. Quan deixem el carrer asfaltat la pista en la seva part inicial es de baixada però al costat de una petita edificació hi ha un torrent i comença a pujar amb un tram que està una mica trencat. Seguidament la pista està en millor estat però amaga alguna pujada curta i forta fins sortir a la pista que va de Sant Llorenç a Castellar. En aquesta ens quedarà per fer la pujada a Coll Roig però desprès aquesta pista en molt bon estat ens portarà fins Can Cadafalch molt ràpid i amb facilitat. A Can Cadafalch la deixarem a la dreta just desprès de passar l'encreuament de la pista que baixa a la font del plàtan. Es fàcil està segur de la pista per on hem d'anar perquè hi ha una cadena que barra el pas a l'inici. Passem pel costat de la cadena i a la pista a l'inici planeja però ben aviat trobarem fortes rampes de baixada, una rampa de pujada al mig i desprès de la pujada encara trobarem baixades amb pendents mes fortes. Al final de les baixades ja estarem a tocar de Castellar on arribarem a la pista del Puig desprès de passar una altre cadena pel seu costat.

Salut i força pedals!!!

_____________________________________________________________________________________

Ruta en forma de 8 que tiene mas de 50km y no se aleja mucho de Castellar. Ahora bien, que si te apetece es muy fácil dividirla en dos rutas. El recorrido es totalmente rodador, excepto un par de senderos para romper la monotonía de la pista pero esto no impide que sea totalmente saciable.
Iniciamos la ruta subiendo al cementerio de Castellar donde se termina la calle asfaltada y comienza la pista. Nada más empezar la pista tomamos un sendero a la derecha que tiene el mismo sentido que la pista y que acaba saliendo a la pista de nuevo, por tanto, si no os apetece el sendero puede continuar por la pista y volverá a encontrar el track mas adelante. Al salir del sendero continuamos por la pista que continúa bajando hasta la pista que viene de las pistas de Atletismo, pasa por la ermita de Sant Pere de Ullastre y continúa hacia Sabadell. Al llegar al antiguo aeroclub, ahora un campo de olivos, giramos a la izquierda hacia la ermita de Togores y bajar hasta el bache para subir y salir a la pista que viene de la Salud de Sabadell y que nos volvería de nuevo en el cementerio de Castellar. Esta pista es ancha y de subida, sin subidas jodas pero poco a poco va ganando metros. A medida que avanzamos por la pista encontraremos algún que otro camino que se va a la izquierda pero el segundo a la derecha es el que deberemos seguir. Al principio sube un poco pero después baja hasta la carretera de Sentmenat. Hay una bajada fuerte y que está indicada como peligrosa porque se toma bastante velocidad y más de un susto ha habido en la bajada. Antes de llegar a la carretera cruzamos un pequeño torrente, seguramente seco, y es donde termina la bajada y queda una pequeña subida hasta llegar a la carretera. Cruzamos la carretera de Sentmenat y seguimos por la pista asfaltada que va hasta Guanta. el inicio de la pista es asfaltado pero después de la última casa se acaba y comienza la pista que en la primera curva y cruce comienza la subida de unos 10 minutos mínimo hasta el cruce a la izquierda para volver a Castellar por Can Padró . El camino es de bajada hasta pasar junto a Can Montllor donde llanea hasta el siguiente cruce a la derecha donde se inicia un tramo con piedras de subida que se desprende de la cadena se suaviza hasta llegar a pasar junto a Can Padró. hay una rampa fuerte hasta el refrigerador. Donde puede comprar sus productos si os gusto. Seguidamente el camino que pasa junto a los olivos se convierte en un sendero y llega a Castellar por el lado de la escuela del Casal donde se entre en las calles del pueblo. Y aquí se acabaría el primer bucle del 8 si es lo que desea hacer.
Si no, seguimos a buscar la pista de Puig y subimos sus casi 4km con los últimos 700m antes de llegar a la encina bailadora como los más duros. Después seguimos por la pista de la izquierda que al inicio baja un poco pero que acabará subiendo de nuevo hasta el cruce de 3 pinos donde seguimos a la izquierda pasando por la casa en ruinas de Coll Moner y en dirección al Pla de las Forques. Todo este recorrido entre 3 pines y el Pla de les Forques tiene bastante tramo que planea o tiende a bajar pero llegando al Pla de les Forques tenemos una pequeña subida. En este caso no llegaremos a salir hasta el llano de las horcas porque en el cruce justo antes de llegar cogeremos a la izquierda para volver en dirección a Castellar y cuando lleguemos al llano de Can Cadafalch cogeremos un sendero que nos llevara a pasar bien a cerca de la ermita de San Jaime de Vallverd, pasar junto a la Busqueta y salir a la pista por donde llegaremos a Sant Llorenç de Savall. Antes de entrar en el pueblo por el puente que encontraremos seguiremos recto por la calle asfaltada para ir a buscar una pista y volver a Castellar. Cuando dejamos la calle asfaltada la pista en su parte inicial es de bajada pero junto a una pequeña edificación hay un torrente y empieza a subir con un tramo algo roto. Seguidamente la pista está en mejor estado pero esconde alguna subida corta y fuerte hasta salir a la pista que va de Sant Llorenç a Castellar. En esta nos quedará para subir a Coll Roig pero después esta pista en muy buen estado nos llevará hasta Can Cadafalch muy rápido y con facilidad. En Can Cadafalch la dejaremos a la derecha justo después de pasar el cruce de la pista que desciende a la fuente del plátano. Es fácil está seguro de la pista por donde debemos ir porque hay una cadena que cierra el paso al inicio. Pasamos junto a la cadena y en la pista al inicio planea pero pronto encontraremos fuertes rampas de bajada, una rampa de subida en medio y después de la subida todavía encontraremos bajadas con pendientes más fuertes. Al final de las bajadas ya estaremos junto a Castellar donde llegaremos a la pista del Puig después de pasar otra cadena por su lado.

Salut i força pedals!!

PictographReligious site Altitude -32,805 ft

Ermita de Sant Jaume de Vallverd

Sant Jaume de Vallverd, és una església romànica del terme municipal de Sant Llorenç Savall, al Vallès Occidental, protegida com a bé cultural d'interès local. Aquesta capella ha estat molt modificada en una reconstrucció que es va fer l'any 1975 i queda molt poc de l'original del segle xii: la façana sud amb una part de la volta de canó i part de l'absis. La volta de canó de la part més oest de l'edifici va estar també reconstruïda amb bigues de fusta. Com a elements decoratius de l'esglesiola s'hi poden destacar un campanaret, sense campana, i les arcuacions cegues a l'absis. És una església d'una nau, amb absis semicircular, i la porta al mur de ponent. La nau és coberta mig amb volta i mig amb embigat de fusta, seguint amb això el que semblava indicar la part existent. La façana principal té la porta amb una llinda monolítica amb un arc de descarrega a sobre; coronant la façana hi ha un campanar de cadireta d'un sol ull. A un costat de l'església hi ha un forat cobert de pedres que, tancat amb una reixa, dona un punt de misteri al conjunt. S'hi celebra l'aplec de Sant Jaume cada 25 de juliol. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Jaume_de_Vallverd

Tres_pins

L'Alzina Balladora

L'Alzina_Balladora

PictographRuins Altitude 1,991 ft

Edifici de planta rectangular de planta baixa pis i engolfa amb alguns cossos adossats a ponent. Tot i que l'edifici estava bastant en ruïna darrerament se li ha fet un arrebossat interior i una coberta que impedeixen la degradació. Una part de la casa té usos agropecuaris com a magatzem. Conserva un forn alguna finestra amb la llinda decorada i una amb festejadors i altres petits detalls. https://patrimonicultural.diba.cat/element/collmonner-coll-monner-mas-monner

Pla_de_les_Forques

Coll_Roig

• Photo of Tarres
    Tarres Mar 24, 2024

Gràcies per aplaudir la ruta!!
    No dubteu a comentar quelcom!!