Castellar+Sant Sebastia de Montmajor+Puig de la Creu+Togores

Photo ofCastellar+Sant Sebastia de Montmajor+Puig de la Creu+Togores Photo ofCastellar+Sant Sebastia de Montmajor+Puig de la Creu+Togores Photo ofCastellar+Sant Sebastia de Montmajor+Puig de la Creu+Togores

5 hours one minute
April 6, 2023
March 2023

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Una altre ruta per descobrir alguns camins al voltant de les ermites, encara que finalment no varem conèixer cap de nou.
Com sempre comencem la ruta pujant la pista del Puig de La Creu fins l'Alzina Balladora per on tornarem a passar a la tornada. La pujada son poc mes de 3km. Desprès de l'Alzina el primer encreuament es a l'esquerra per on trobarem un parell de pujades fortes abans de sortir al pla de Can Cadafalch. Passada la casa seguirem en el següent encreuament per la dreta en direcció al Pla de les Forques on creuarem la carretera de Gallifa per agafar la pista de Coll d'Ases on tornarem a trobar un parell de quilometres de pujada mes forta fins el Coll del Vinardell. En el coll en comptes de seguir pujant fins Coll d'Ases trencarem a la dreta. Esteu atents perquè ben aviat tornarem a girar a la dreta per un caminet que baixarà fins la carretera de Gallifa. La part inicial es una mica pedregós però al arribar a l'alçada de la casa de la Rovira es converteix en una pista en molt bon estat fins la carretera.
Una vegada en la carretera seguirem avall fins el primer encreuament a la dreta que va a Gallifa. Continuem baixant pels carrers del poble fins sortir per una pista on començara la pujada que dona a una zona espaiosa amb un encreuament de 4 camins. Seguirem per la pista de l'esquerra avall, passarem pel costat de el que queda de l'ermita de la Mare de Deu del Grau i seguirem baixant fins arribar al sot on la pista començara a pujar fins sortir a una pista en bon estat, fins i tot amb algun tram asfaltat, especialment coincidint amb les rampes mes fortes. Possiblement les rampes mes fortes d'aquesta ruta. La pista acaba a la carretera d'accés a Sant Sebastià de Montmajor per o baixem 1km aproximadament fins l'ermita.
A l'ermita seguim pel camí de l'esquerra per on seguim baixant, passem pel costat d'alguna casa fins que trobem una pista l'esquerra amb una cadena. Passem la cadena i per aquest camí pujarem fins Coll Monner i tornarem fins l'Alzina Balladora on en comptes de baixar per la pista del matí, seguirem a l'esquerra per el camí que puja fins el Puig de la Creu.
Al Puig de la Creu gaudiu de les vistes del Vallès. La baixada serà per la part de davant, es ràpida i una mica complicada. Aneu en compte perquè habitualment es freqüentada per excursionistes a peu.
Recordeu respectar-los!!
Arribats a Castellar decidim allargar una mica mes fins l'ermita de Tores en direcció a Sabadell, o sigui que a la rotonda cap el cementiri per agafar la pista de l'esquerra que va directe a Sabadell. Desprès de un bon tram de baixada haurem de girar a la dreta per continuar baixant fins el sot on remuntarem una mica fins Togores. Passarem per davant de Togores on agafarem un corriol que ens portarà a la pista que ens tornarà de nou a Castellar passant pel costat de l'ermita de Sant Pere d'Ullastre.
I per no acabar la ruta ja, fem una petita pujada per anar a buscar un corriol mol divertit que comença a prop de cementiri i que ens deixarà al parc dels Colobres, on ara si ja donem per acabada la ruta.

Salut i força pedals!!!!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Otra ruta para descubrir algunos caminos alrededor de las ermitas, aunque finalmente no conocimos ninguna otra.
Como siempre empezamos la ruta subiendo la pista del Puig de La Creu hasta la Alzina Balladora por donde volveremos a pasar a la vuelta. La subida son poco más de 3km. Después de la Alzina el primer cruce es a la izquierda por donde encontraremos un par de fuertes subidas antes de salir al llano de Can Cadafalch. Pasada la casa seguiremos en el siguiente cruce por la derecha en dirección al Pla de les Forques donde cruzaremos la carretera de Gallifa para tomar la pista de Coll d'Ases donde volveremos a encontrar un par de kilómetros de subida más fuerte hasta el Coll del Vinardell. En el collado en vez de seguir subiendo hasta Coll d'Ases giraremos a la derecha. Está atentos porque pronto volveremos a girar a la derecha por un caminito que bajará hasta la carretera de Gallifa. La parte inicial es algo pedregoso pero al llegar a la altura de la casa de la Rovira se convierte en una pista en muy buen estado hasta la carretera.
Una vez en la carretera seguiremos abajo hasta el primer cruce a la derecha que va a Gallifa. Continuamos bajando por las calles del pueblo hasta salir por una pista donde empezara la subida que da a una zona espaciosa con un cruce de 4 caminos. Seguiremos por la pista de la izquierda abajo, pasaremos junto a lo que queda de la ermita de la Virgen del Grau y seguiremos bajando hasta llegar al bache donde la pista empezara a subir hasta salir a una pista en buen estado, incluso con algún tramo asfaltado, especialmente coincidiendo con las rampas más fuertes. Posiblemente las rampas más fuertes de esta ruta. La pista termina en la carretera de acceso a San Sebastián de Montmajor por o bajamos 1km aproximadamente hasta la ermita.
En la ermita seguimos por el camino de la izquierda por donde seguimos bajando, pasamos junto a alguna casa hasta encontrar una pista a la izquierda con una cadena. Pasamos la cadena y por este camino subiremos hasta Coll Monner y volveremos hasta la Alzina Balladora donde en vez de bajar por la pista de la mañana, seguiremos a la izquierda por el camino que sube hasta el Puig de la Creu.
En el Puig de la Creu disfruta de las vistas del Vallés. La bajada será por la parte delantera, es rápida y algo complicada. Tenga cuidado porque habitualmente es frecuentada por excursionistas a pie.
Recuerde respetarlos!!
Llegados a Castellar decidimos alargar un poco más hasta la ermita de Tores en dirección a Sabadell, o sea que en la rotonda hacia el cementerio para tomar la pista de la izquierda que va directo a Sabadell. Después de un buen tramo de bajada deberemos girar a la derecha para continuar bajando hasta el bache donde remontaremos un poco hasta Togores. Pasaremos por delante de Togores donde tomaremos un sendero que nos llevará a la pista que nos volverá de nuevo a Castellar pasando junto a la ermita de Sant Pere de Ullastre.
Y para no terminar la ruta ya, hacemos una pequeña subida para ir a buscar un sendero muy divertido que empieza cerca de cementerio y que nos dejará en el parque de los Colobres, donde ahora si ya damos por terminada la ruta.

Salut i força pedals

Puig de la Creu

El Puig de la Creu és una muntanya de 668 metres a cavall dels municipis de Castellar del Vallès i de Sentmenat a la comarca del Vallès Occidental. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic i un castell edificat entre els segles xvi i xvii i protegit com a Bé Cultural d'Interès Nacional. A la part més alta del puig hi ha l'església romànica de Santa Maria del Puig de la Creu. https://ca.wikipedia.org/wiki/Puig_de_la_Creu_(Castellar_del_Vall%25C3%25A8s)

L'Alzina Balladora

L'Alzina_Balladora

PictographRuins Altitude 1,991 ft

Masia en ruïnes situada al sud-est del municipi a pocs metres més avall del Coll Monner. La teulada era a dues vessants i les obertures amb els brancals i les llindes fetes amb grans carreus de pedra. Actualment només es conserven alguns murs que estan fets de pedres de diferents dimensions sense devastar col·locats de forma irregular. Al seu interior encara es conserva l'antic forn i un finestral amb festejadors. https://ca.wikipedia.org/wiki/Can_Monner

Sant Pere d'Ullastre és una capella romànica dels segles X-XI emplaçada a la riba esquerre del Torrent de Colobrers prop de la capçalera del Riu Tort en la meitat sud del terme municipal de Castellar del Vallès. És una obra protegida com a Bé Cultural d'Interès Local. L'església actualment es troba adossada per la part de ponent a la masia de Can Santpere. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Pere_d%2527Ullastre

PictographCastle Altitude 2,149 ft

El castell de Gallifa és una obra del municipi de Gallifa (Vallès Occidental) declarada bé cultural d'interès nacional. És un petita fortificació que fou el centre històric i jurisdiccional del terme a l'edat mitjana i que està formada per la fortificació i la capella%2C actualment coneguda com a Santuari de la Mare de Déu de l'Ecologia. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Gallifa

Sant Sebastià de Montmajor

Sant Sebastià de Montmajor és un poblet de sis habitants en el municipi de Caldes de Montbui al Vallès Oriental. Està situat entre les muntanyes de Gallifa i del Farell. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Sebasti%25C3%25A0_de_Montmajor

Tram de 1km per carretera fins l'entrada al Castell de Gallifa o també indicat com el santuari de l'ecologia.

Entrada_pistaq_Colll_d'Ases

Pla_de_les_Forques

PictographReligious site Altitude 787 ft

L'ermita de la Mare de Déu de Togores (senzillament de Togores) va ser bastida damunt les restes d'una vella construcció romana. Té l'absis vuitavat que dóna a llevant pel cantó de migdia està unida a la masia per un arc. La masia%2C que ja existia al segle XIV conserva el portal adovellat de punt rodó. Modernament ha estat restaurada i ampliada.