Castellar+Sant Sadurni de Gallifa+Corriol cap a Sant Feliu de Codines

Photo ofCastellar+Sant Sadurni de Gallifa+Corriol cap a Sant Feliu de Codines Photo ofCastellar+Sant Sadurni de Gallifa+Corriol cap a Sant Feliu de Codines Photo ofCastellar+Sant Sadurni de Gallifa+Corriol cap a Sant Feliu de Codines

February 23, 2024
February 2024

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

La ruta no arriba als 50km i però s'apropa als 1500 de desnivell apta per fer una matí però sense encantar-se.
La ruta s'inicia per la pista que puja al Puig, ja sabeu que des de Castellar la majoria de rutes que van cap el nord es la principal via de sortida. Superem els poc mes de 3km de pujada fins l'Alzina Balladora i seguim per la pista de l'esquerra que a l'inici baixa una mica però que acabarà pujant de nou fins el encreuament de 3 pins on seguim a l'esquerra passant per la casa en runes de Coll Moner i en direcció al Pla de les Forques. Tot aquest recorregut entre 3 pins i el Pla de les Forques te bastant tram que planeja o tendeix a baixar però arribant a l Pla de les Forques tenim una petita pujada.
Arribats al Pla de les Forques trobem la carretera de Gallifa per on seguirem uns metres fins trobar la pista que hi ha a l'altre costat. Nomes entrar a la pista que porta a Coll d'Ases, hem d'estar atents perquè nosaltres nomes agafar la pista trenquem a la dreta per agafar un caminet que es convertira en corriol i baixarem fins a sortir a una pista molt ample i bona, a on comença la llarga pujada fins a Sant Sadurní de Gallifa. Passarem per la masia de Sobregrau que deixarem a la dreta, seguint pel camí on hi ha la cadena i a partir d'aquí comença la pujada que va alterant trams amb fortes pendents i d'altres mes suaus fins a arribar a la cruïlla del collet de Sant Sadurní de Gallifa després de saltar la cadena. Serà a partir d'aquí que agafem el camí ja cap a l'ermita de Sant Sadurní de Gallifa, a on trobarem tres trams de pujada curts però molt intensos.
Darrera de l'ermita veure´m les vistes i a on podem recuperar forces gaudint de la pau del lloc.
Per continuar desfem el camí des del collet fins l'ermita. Al collet seguim pel corriol que l'objectiu d'aquesta ruta i s'inicia darrera el rètols indicadors dels camins.

Es difícil descriure que ens trobarem al corriol bastant llarg on hi han diferents condicions. La mes clara d'identificar es ben aviat a l'inici del corriol perquè trobarem una tanca de color verd on arribarem ràpidament i que just al passar-la hi ha un tram de forta baixada amb pedres que s'ha de fer a peu algun tros, be depèn del nivell de cadascú, però possiblement es la part mes complicada de tot el corriol, segurament a peu si no sou uns cracs. Seguidament continuarem baixant i trobarem un encreuament on fem un gir brusc a l'esquerra. En aquest punt robareu una indicació de fusta que indica el camí a l'ermita. El corriol continua de baixada tot i que algun punt de pujada hi ha. Trobarem un parell de punts on poder, s'haurà de posar peu a terra per creuar un parell de torrenteres on hi han bastantes pedres. passat aquest tram amb pedres hi ha un altre encreuament on seguirem a la dreta clarament cap a avall. Aquest tram es bastant mes pedregós i tècnic que l'anterior però es pot passar sense posar cap peu a terra.
Finalment sortirem a un camí des de on es visualitza el mirador de Sant Sadurní de Gallifa. Aquest camí ens portara de cap a la carretera de Gallifa a Sant Feliu de Codines per on seguirem 2 o 3km fins agafar la pista a la dreta.
Es una pista ample que en la seva part inicial tenim un tram de pujada però s'acabara ven aviat per fer una baixada ràpida per la pista. Haurem d'estar atents perquè amb l'emoció de la velocitat de baixada no passar-nos el desviament a la dreta. Desprès de deixar la pista continuem baixant per un camí ja no en tant bon estat, es mes, a mida que anem avançant no estarà millor. Passem un parell d'encreuaments i en el següent seguirem a la dreta per un petit corriol curtet i que acaba convertint-se en un camí de pujada. Aquest tram va pujant en direcció cap a Sant Sebastià de Montmajor, te petites rampes fortes que el fan una mica pesat fins sortir a una pista principal ben a prop de Sant Sebastià però encara ens quedarà la part mes complica amb fortes rampes.
Quan sortim a la pista principal hi haurà un tram de baixada però desprès es convertira en una pujada fins la carretera del Farell a Sant Sebastià. La part positiva es que aquest camí te algun tram asfaltat i farà una mica mes fàcil supera algunes de les rampes fortes que hi han fins a sortir a la carretera. A la carretera girem a l'esquerra on continua la pujada, mes suau, durant un parell de quilometres fins agafar el primer camí al a dreta. On continua la pujada cap a la zona del Pic del vent. Quan arribem a la pista principal quasi podrem dir que ja hem deixat totes les pujades enrere, tot i que a la muntanya això no es pot afirmar tan categòricament, però almenys sabrem que tota la duresa de la ruta ja està finalitzada.
A la pista principal en comptes de seguir-la agafarem un corriol que va paral.lel. Es un corriol de baixada però molt empedrat. I al sortir de nou a la pista mes endavant la deixarem per agafar un corriol a l'esquerra que ens portarà fins a Guanta. A l'inici del corriol hi ha un parell de baixades una mica tècniques però una vegada passades es molt fàcil fins arribar al seu final perquè acaba amb una zona empedrada exigent.
Superada la sortida al camí, hi ha una pujada curta totalement empedrada que ens portarà fins la pista principal que passa per davant de Guanta però per estalviar-nos un mica de recorregut farem un retall per un altre corriol. hi ha una zona amb pendent forta però es bastant fàcil. I de nou a la pista seguim baixant passem per davant de Guanta i seguidament agafem el camí a la dreta que ens portarà a Castellar. En aquest tram es on teniu la darrera rampa que es just quan passem per la casa de Can Padró.

Salut i i força pedals.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

La ruta no llega a los 50km y justo se queda a los 1000m de desnivel apta para realizar una mañana.
La ruta se inicia por la pista que sube al Puig, ya sabéis que desde Castellar la mayoría de rutas que van hacia el norte es la principal vía de salida. Superamos los poco más de 3km de subida hasta la Alzina Balladora y seguimos por la pista de la izquierda que al inicio baja un poco pero que acabará subiendo de nuevo hasta el cruce de 3 pinos donde seguimos a la izquierda pasando por la casa en ruinas de Coll Moner y en dirección al Pla de les Forques. Todo este recorrido entre 3 pines y el Pla de les Forques tiene bastante tramo que planea o tiende a bajar pero llegando al Pla de les Forques tenemos una pequeña subida.
Llegados al Pla de les Forques encontramos la carretera de Gallifa por donde seguiremos unos metros hasta encontrar la pista que hay al otro lado. Solo entrar en la pista que lleva a Coll d'Ases, debemos estar atentos porque nosotros sólo coger la pista giramos a la derecha para tomar un caminito que se convirtiera en sendero y bajaremos hasta salir a una pista muy ancha y buena, donde comienza la larga subida hasta Sant Sadurní de Gallifa. Pasaremos por la masía de Sobregrau que dejaremos a la derecha, siguiendo por el camino donde se encuentra la cadena ya partir de aquí comienza la subida que va alterando tramos con fuertes pendientes y otros más suaves hasta llegar al cruce del collado de San Sadurní de Gallifa tras saltar la cadena. Será a partir de aquí que tomamos el camino hacia la ermita de San Sadurní de Gallifa, donde encontraremos tres tramos de subida cortos pero muy intensos.
Detrás de la ermita verme las vistas y dónde podemos recuperar fuerzas disfrutando de la paz del lugar.
Para continuar deshacemos el camino desde el collado hasta la ermita. En el collado seguimos por el sendero que el objetivo de esta ruta y se inicia detrás del rótulos indicadores de los caminos.

Es difícil describir que nos encontraremos en el sendero bastante largo donde existen diferentes condiciones. La más clara de identificar es pronto al inicio del sendero porque encontraremos una valla de color verde a la que llegaremos rápidamente y que justo al pasarla hay un tramo de fuerte bajada con piedras que hay que hacer a pie alguno trozo, bien depende del nivel de cada uno, pero posiblemente es la parte más complicada de todo el sendero, seguramente a pie si no sois unos cracks. Seguidamente continuaremos bajando y encontraremos un cruce donde realizaremos un giro brusco a la izquierda. En este punto robará una indicación de madera que indica el camino a la ermita. El sendero continúa de bajada aunque algún punto de subida hay. Encontraremos un par de puntos donde poder, se tendrá que poner pie en el suelo para cruzar un par de torrenteras donde hay bastantes piedras. pasado este tramo con piedras hay otro cruce donde seguiremos a la derecha claramente hacia abajo. Este tramo es bastante mas pedregoso y técnico que el anterior pero se puede pasar sin poner ningún pie en el suelo.
Finalmente saldremos a un camino desde el que se visualiza el mirador de Sant Sadurní de Gallifa. Este camino nos llevará de cabeza a la carretera de Gallifa a Sant Feliu de Codines por donde seguiremos 2 o 3km hasta tomar la pista a la derecha.
Es una pista ancha que en su parte inicial tenemos un tramo de subida pero se acabará pronto para hacer una bajada rápida por la pista. Deberemos estar atentos para que con la emoción de la velocidad de bajada no pasarnos el desvío a la derecha. Después de dejar la pista continuamos bajando por un camino ya no en tan buen estado, es más, a medida que vayamos avanzando no estará mejor. Pasamos un par de cruces y en el siguiente seguiremos a la derecha por un pequeño sendero cortito y que acaba convirtiéndose en un camino de subida. Este tramo va subiendo en dirección hacia San Sebastián de Montmajor, tiene pequeñas rampas fuertes que lo hacen un poco pesado hasta salir a una pista principal cerca de San Sebastián pero todavía nos quedará la parte más complicada con fuertes rampas.
Cuando salimos a la pista principal habrá un tramo de bajada pero después se convirtió en una subida hasta la carretera del Farell a San Sebastián. La parte positiva es que este camino tiene algún tramo asfaltado y hará algo más fácil supera algunas de las rampas fuertes que hay hasta salir a la carretera. En la carretera giramos a la izquierda donde continúa la subida, más suave, durante un par de kilómetros hasta tomar el primer camino a la derecha. Donde continúa la subida hacia la zona del Pic del vent. Cuando lleguemos a la pista principal casi podremos decir que ya hemos dejado todas las subidas atrás, aunque en la montaña esto no se puede afirmar tan categóricamente, pero al menos sabremos que toda la dureza de la ruta ya está finalizada.
En la pista principal en vez de seguirla cogeremos un sendero que va paralelo. Es un sendero de bajada pero muy empedrado. Y al salir de nuevo a la pista más adelante la dejaremos para tomar un sendero a la izquierda que nos llevará hasta Guanta. Al inicio del sendero hay un par de bajadas un poco técnicas pero una vez pasadas es muy fácil hasta llegar a su final perqué termina con una zona empedrada exigente.
Superada la salida al camino, hay una subida corta totalmente empedrada que nos llevará hasta la pista principal que pasa por delante de Guanta pero para ahorrarnos un poco de recorrido haremos un recorte por otro sendero. hay una zona con pendiente fuerte pero bastante fácil. Y de nuevo a la pista seguimos bajando pasamos por delante de Guanta y seguidamente tomamos el camino a la derecha que nos llevará a Castellar. En este tramo es donde tiene la última rampa que es justo cuando pasamos por la casa de Can Padró.

Salut i força pedals

Sant Sadurni de Gallifa

Sant Sadurní de Gallifa és una ermita romànica al municipi de Gallifa, al Vallès Occidental. És al cim de la Mola, a 942,3 metres d'altitud. És al nord-est del poble de Gallifa, a l'extrem meridional del Serrat Punxegut. Dona nom als Cingles de Sant Sadurní, que envolten la pràctica totalitat de la Mola, el Turó de la Pinassa i el Morral del Puig. És un edifici que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Des del cim de la Mola hi ha una panoràmica excel·lent sobre el Vallès i el Moianès. Just al costat de l'ermita hi ha el mirador de la Guineu, des d'on s'aconsegueixen unes fantàstiques vistes del Prepirineu, Moià, Centelles i el Puigsagordi, Sant Feliu de Codines, el Vallès, la Mola de Sant Llorenç del Munt i Montserrat. S'hi pot arribar a peu seguint diversos itineraris que comencen a Castellterçol,[1] a Gallifa o a Sant Feliu de Codines.

L'Alzina Balladora

Final de la pujada.

PictographRuins Altitude 1,991 ft

Edifici de planta rectangularC de planta baixa pis i engolfa amb alguns cossos adossats a ponent. Tot i que l'edifici estava bastant en ruïna darrerament se li ha fet un arrebossat interior i una coberta que impedeixen la degradació. Una part de la casa té usos agropecuaris com a magatzem. Conserva un forn alguna finestra amb la llinda decorada i una amb festejadors i altres petits detalls. https://patrimonicultural.diba.cat/element/collmonner-coll-monner-mas-monner

PictographPavement ends Altitude 2,060 ft

Entrem a la carretera per fer uns 200m

PictographPavement ends Altitude 2,083 ft

Deixem la carretera i just al començar la pista hem d'agafar el caminet que surt a la dreta

PictographCastle Altitude 1,362 ft

Castellet de Guanta

El castell de Guanta es troba dins del terme de Sentmenat dalt del turó del Corb. El castell data de l’any 1012 i segons la llegenda fou refugi del comte Borrell. Actualment es troba en runes (només queden dempeus dos panys de paret). En diversos escrits es troba una considerable confusió entre la Casa de Guanta (també anomenada “el Castellet”) i el castell de Guanta. L’edifici que ha sobreviscut sovint rep la denominació de “el Castell” quan realment és “el Castellet” i correspon a l’edificació d’una masia construïda a dalt de la roca sobre les parets d’una masia encara més antiga i aprofitant part de les pedres de l’edifici antic. https://visitvalles.com/ca/portfolio_page/castell-dels-moros-i-castellet-de-guanta/

Cruïlla_torre_electrica

PictographRisk Altitude -32,805 ft

Comença un tram molt complicat trencat que s'ha de fer a peu. Val la pena perquè mes endavant t'oblides d'aquest tram perquè el corriol es molt llarg.

PictographIntersection Altitude -32,805 ft

Sobregrau

Agafar el camí a l'esquerra que de vegades te la cadena posada.

PictographMountain pass Altitude -32,805 ft

Inici del corriol just al darrera de les indicacions.

Desviament corriol de baixada

En aquest encreuament en el corriol està la diferencia amb l'altre ruta. A partir del desviament el corriol baixa. Trobarem alguns punts bastant tècnics.

PictographPavement ends Altitude 1,673 ft

A partir d'aqui hi han 3km de carreteera fins tornar a deixar-la per una pista a la dreta.

PictographPavement ends Altitude 1,736 ft

Seguim per una pista ample a la dreta.

Atenció! Deixem la pista.

Atenció!_Deixem_la_pista.

S'acaba la pista i continuem per una carretera local encara de pujda però molt mes suau fins el primer camí que trobem a la dreta.

Desprès d'un parell de quilometres deixem la carretera per agafar el camí de la dreta

A partir d'aquest encreuament trobareu rampes fortes. Actualment aquí trobarem que hi ha un tram asfaltat. Poc a poc ens van robant els camins. Sniff!!